به گزارش پارس به نقل از مهر، حسن روحانی که پس از حدود یک ساعت جلسه با علی لاریجانی و آملی لاریجانی رؤسای قوای مقننه و قضاییه در جمع خبرنگاران سخن می گفت افزود: در این خصوص بحث شد که چطور می توان با همیاری برای حل مسائل کشور قدم برداشت.

رئیس جمهور گفت: مردم عزیز کشورمان می دانند که قوای سه گانه طبق قانون اساسی وظایف خاصی دارند و تفکیک شده اند اما به رغم این مسئله در قانون اساسی بر این موضوع تاکید شده است که چطور می توان با تعامل و توافق مسائل مختلف کشور را حل و فصل کرد.

روحانی افزود: یک بخش از بحث های امشب این بود که با چه سازوکاری می توان این سه قوه را به هم نزدیک کرد تا مسائل مختلف حل شود.

رئیس جمهور گفت: امشب درباره مسائل اقتصادی و اجتماعی بحث های مفصلی شد، همینطور درباره لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کشور که تقدیم مجلس شده است و نمایندگان محترم شورای اسلامی نیز بررسی آن را آغاز کرده اند و ما امیدواریم روند بررسی بودجه طبق قانون تا بهمن ماه به پایان برسد و پس از بررسی در کمیسیون های تخصصی و صحن علنی مجلس به دولت ابلاغ شود تا دولت نیز فرصت کافی برای ابلاغ آن به سایر بخش ها داشته باشد.

همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پس از جلسه سران سه قوه به خبرنگاران گفت: شرایط سیاسی پس از انتخابات حیات مجدد پیدا کرده است و نیاز به همگرایی سه قوه بیش از پیش ضروری می نماید.

وی افزود: در نشست امشب مشکلات اقتصادی و مسائل بین المللی مطرح بود و همانطور که می دانیم روش کار دولت آقای روحانی بیشتر تمرکز بر مسائل اقتصادی است و مجلس شورای اسلامی از برنامه های دولت در این زمینه حمایت کامل می کند.

لاریجانی درباره تقدیم لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور نیز گفت: نمایندگان تلاش می کنند تا در زمان مناسب بودجه به تصویب برسد.

رئیس مجلس افزود: جلسه امشب سران سه قوه شروع خوبی برای همکاری قوای سه گانه برای حل مشکلات بود اما طبیعی است که در یک جلسه نمی توان همه مسائل را حل و فصل کرد.

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه نیز گفت: یکی از مواردی که در این جلسه بیشتر به کار ما مربوط می شد بحث امنیت اجتماعی و مسائلی بود که می تواند از عوامل مؤثر در ایجاد امنیت اجتماعی باشد.

وی افزود: رؤسای جمهور و مجلس نیز بر این مسئله صحه گذاشتند و مقرر شد با تعامل قوا همه عوامل دست اندرکار در برقراری امنیت اجتماعی به یکدیگر کمک کنند تا بحث امنیت اجتماعی در کشور اجرا شود و مردم ما از این بابت نگرانی نداشته باشند.