به گزارش پارس ، کمال علیپور در گفت وگو با فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه حاضران در جریان فتنه نباید در وزارتخانه هایی که با آموزش و فکر و جسم ملت سروکار دارند حضور داشته باشند، گفت: مشارکت قشر جوان در توسعه و پویایی کشور از شرایط ضروری جامعه است و سلامت فکری باید بر این وزارتخانه ها حاکم باشد.

* وزرای پیشنهادی نباید از خط قرمزها عبور کرده باشند

نماینده مردم سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره تعیین تکلیف وزارتخانه های بدون وزیر، گفت: وزرای پیشنهادی نباید از خط قرمزها عبور کرده باشند و رئیس جمهور و وزرای دولت یازدهم نمره مثبتی در دفاع از اصول و ارزش های نظام اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه وزرای وزارتخانه های بدون وزیر بعد از پایان سفر رئیس جمهور به سازمان ملل معرفی می شوند، خاطر نشان کرد: صالحی امیری برای وزارت ورزش و جوانان گزینه مناسبی است و از نیروهای ارزشی و فرهنگی نظام است.

*کمرنگ بودن فرهنگ در ورزش باید مورد توجه قرار گیرد

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امیدوارم اخبار مربوط به بداخلاقی های جامعه ورزشی نادرست باشد، گفت: کمرنگ بودن فرهنگ در ورزش باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

علیپور به فعالیت های سرپرست وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: صالحی در استفاده از جوانان و نخبگان مهارت دارد و تصمیم های وی برنامه محور است.

وی بر اقبال مناسب مجلس شورای اسلامی به صالحی امیری برای وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

* وزیر آموزش و پرورش باید در این وزارتخانه آرامش برقرار کند

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش برای ارتقای جامعه، گفت: دیدگاه کلی مجلس شورای اسلامی نسبت به گزینه وزارت آموزش و پرورش مثبت است و آقای فانی باید ارتباط بیشتری با کمیسیون ها برقرار کند و برنامه های خود را به آنان ارائه دهد.

علیپور با تاکید بر اینکه وزیر آموزش و پرورش باید در این وزارتخانه آرامش برقرار کند، افزود: به نظر می رسد گزینه دولت برای وزارت آموزش و پرورش مشکلی ندارد ولی ارتباط خود با نمایندگان را باید تقویت کند.

* وزیر علوم باید فرد شاخص در دفاع از ارزش ها باشد

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دیدگاه های نظام اسلامی و مقام معظم رهبری باید در دانشگاه ها پیاده شود، تصریح کرد: گفت وگوهای سیاسی در دانشگاه ها همواره وجود دارد و سیاست های ما باید به شیوه ای باشد که افکار بلند امام راحل و مبانی جمهوری اسلامی برای جوانان پایه ریزی شود.

نماینده مردم سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی بر جهشی بودن فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: وزیر علوم و تحقیقات و فناوری باید فرد شاخصی در دفاع از ارزش ها و اصول باشد.

علیپور به بررسی وضعیت سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مجلس پرداخت و خاطر نشان کرد: کارنامه گذشته و حال حاضر آقای توفیقی نمره خوبی ندارد و تصمیمات وی در دوران سرپرستی عجولانه بوده است.

*احمدی نژاد ۶ سال جاسبی را در دانشگاه آزاد تحمل کرد

وی با بیان اینکه سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات در تصمیمات خود به ارزش ها توجه نکرده است، افزود: احمدی نژاد ۶ سال جاسبی را در دانشگاه آزاد تحمل کرد و سرپرست وزرات علوم دو ماه نتوانست" دانشجو" را تحمل کند.

علیپور خاطر نشان کرد: رئیس جمهور با توجه به عملکرد نامناسب توفیقی، فرد دیگری را برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی کند.