به گزارش پارس به نقل از ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در ادامه این گزارش نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است روز سه شنبه هفته بعد، یک هفته پس از سخنرانی باراک اوباما رییس جمهور آمریکا و حسن روحانی رییس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

ولی دولت رژیم صهیونیستی که گفت وگوهای ناگهانی درباره باز شدن یک پنجره دیپلماتیک باعث اضطرابش شده است روز یکشنبه مفاد سخنرانی نتانیاهو را فاش کرد؛ طبق اظهارات یک مقام رژیم صهیونیستی که در تهیه و تنظیم متن سخنرانی نتانیاهو شرکت داشت، وی قصد دارد شروطی را که در هر توافقی درباره برنامه هسته یی ایران برای رژیم صهیونیستی قابل پذیرش خواهد بود، مطرح کند.

این مقام رژیم صهیونیستی با اشاره به بیانیه ای که به گفته وی انعکاسی از اظهارات نتانیاهو است، گفت: یک توافق بد از فقدان توافق بدتر است.

روحانی تمایل خود را به مذاکرات نشان داده است و دولت اوباما در عین اتخاذ موضعی محتاطانه ظاهرا جذب احتمال حل موضوع هسته یی ایران شده است. این اتفاق باعث نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی شده است.

این مقام صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به متن سخنرانی نتانیاهو به تکرار اتهامات غرب درباره نظامی بودن برنامه هسته یی ایران پرداخت و مدعی شد: ایران نباید اجازه پیدا کند حیله کره شمالی برای دستیابی به سلاح را تکرار کند. ایران مانند کره شمالی می گوید اهداف صلح آمیز دارد و در حالیکه برای رفع تحریم ها تلاش می کند از منع اشاعه صحبت می کند و در حال خریدن زمان برای برنامه هسته یی اش است.

این مقام رژیم صهیونیستی گفت که نتانیاهو قصد دارد در سخنرانی خود به مرور مذاکرات با کره شمالی بپردازد و به ویژه به دوره دیپلماسی فعال در سال ۲۰۰۵ اشاره کند زمانی که دولت کره شمالی با کنار گذاشتن برنامه هسته یی تسلیحاتی اش در ازای مزایای اقتصادی، امنیتی و انرژی موافقت کرد.

کره شمالی یک سال بعد اولین آزمایش هسته یی اش را انجام داد و مقامات رژیم صهیونیستی بی توجه به صلح آمیز بودن برنامه هسته یی ایران و فقدان تسلیحات هسته یی در این کشور، مدعی اند که اگر آمریکا برای توافق با ایران عجولانه عمل کند اتفاق مشابهی ممکن است بیفتد.

این مقام رژیم صهیونیستی گفت که نتانیاهو در سخنرانی اش فهرستی از درخواست های این رژیم را مطرح خواهد کرد: اینکه ایران هرگونه غنی سازی اورانیوم را متوقف و با خروج همه اورانیوم غنی شده از خاک ایران موافقت کند. تاسیسات هسته یی اش در نزدیکی شهر قم (فردو) را تخریب کند، سانتریفیوژهای نسل جدیدی را که در تاسیسات نطنز دارد برچیند و از ساخت یک راکتور آب سنگین در اراک خودداری کند.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت که مقایسه صریح ایران و کره شمالی توسط نتانیاهو برای اولین بار اتفاق می افتد و یک ابزار لفاظی است که هدف از آن تخریب چهره روحانی به عنوان یک رییس جمهور میانه رو است که در حساب توییترش سال نو را به کلیمی ها تبریک گفت. رهبران کره شمالی (کیم جونگ ایل در سال ۲۰۰۵ و کیم جونگ اون در حال حاضر) تاکنون به سازمان ملل سفر نکرده اند تا از پرونده کشورشان دفاع کنند.

این مقام رژیم صهیونیستی مدعی شد که نتانیاهو می داند که اظهاراتش وی را به عنوان یک شخص بدبین به نمایش خواهد گذاشت، ولی « از نظر اخلاقی خود را موظف می داند که موضعش را بیان کند» .

کاخ سفید تلاش کرده است نگرانی های مقام های رژیم صهیونیستی را برطرف کند و به آنها اطمینان داده است که اوباما، روحانی را بر اساس اقداماتش خواهد سنجید نه بر اساس اظهاراتش و اینکه آمریکا قصد ندارد زودتر از وقت مقتضی تحریم های اقتصادی علیه ایران را کاهش دهد.

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه گزارشش نوشت: ولی با توجه به تبادل نامه بین اوباما و روحانی که اخیرا اتفاق افتاده است امیدها به یک دستاورد دیپلماتیک افزایش یافته است و مقامات اسرائیل چندان خشنود نیستند.

این روزنامه نوشت که نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل در سال گذشته لحظه ای بسیار دراماتیک را خلق کرد و نقاشی ساده ای را به نمایش گذاشت که به گفته وی، نشان می داد ایران چقدر به ساخت یک بمب هسته یی نزدیک شده است.

مقامات رژیم صهیونیستی نگران این هستند که در مجمع عمومی امسال بالاترین لحظه دراماتیک لحظه ای باشد که اوباما در حاشیه نشست با روحانی صحبت می کند، اتفاقی که در چند دهه گذشته سابقه نداشته است و مقامات رژیم صهیونیستی نگرانند که این رژیم را در برخورد با ایران منزوی تر از قبل کند.