به گزارش پارس به نقل از مهر، عباس عباس زاده افزود: طبیعی است که هر دولتی باید به مصوبات دولتهای قبلی احترام بگذارد و انتظار و پیش بینی جامعه پرستاری نیز قطعاً از دولت آینده این است که دولت تدبیر و امید به ۵ مصوبه اخبر هیئت دولت که دستاوردی مهم برای نظام سلامت محسوب می شود احترام گذاشته، تمام عزم خود را برای اجرای کامل آنها به کار گیرد.

وی ادامه داد: شاید در آیین نامه های اجرایی این مصوبات احتمال برخی اصلاحات وجود داشته باشد اما اینکه کلیات آن به فراموشی سپرده شود، ممکن نیست و جامعه پرستاری قطعاً تا پایان اجرایی شدن این ۵ مصوبه را پیگیری خواهد کرد.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری افزود: البته اجرای هر چه زودتر و کامل تر این مصوبات تا حد زیادی بستگی به پیگیری های پرستاران و مدیران پرستاری سراسر کشور دارد.

عباس زاده گفت: ما پرستاران باید آن چنان برنامه داشته باشیم و روی این مصوبات کار کنیم که هر چه زودتر یک یک این مصوبات در اقصی نقاط کشور به صورت کامل اجرایی شود و این مصوبات به گونه ای در نظام سلامت سازمان یافته و ارگانیزه شود که دیگر امکان حذف آن وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: این نمی شود، مگر اینکه تمام همکاران پرستار واقعاً برای اجرای این مصوبات به طور جدی کمر همت ببندند و کار را انجام دهند و پیگیری این مسئله صرفاً نباید محدود به سازمان نظام پرستاری باشد.

عباس زاده خاطر نشان کرد: البته در مورد آن بخشی از قوانین که مربوط به سازمان نظام پرستاری می شود، سازمان حتماً در اجرای آنها جدیت دارد و به نظر می رسد، در مورد سایر بخش ها نیز که مربوط به وزارت بهداشت و سایر بخش های نظام سلامت است این همیت و جدیت وجود دارد و پیگیری مجدانه دکتر فلاحی معاون پرستاری وزارت بهداشت در ساماندهی هر چه زودتر امور نیز به روشنی گویای این مسئله است.

در جلسه هشتم خرداد هیئت دولت، ۵ مصوبه شامل ایجاد معاونت مراقبت و پرستاری در وزارت بهداشت، عضویت سازمان نظام پرستاری در شورای عالی بیمه و سلامت، ابلاغ قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، مجوز صدور پروانه کاری حرفه پرستاری توسط سازمان نظام پرستاری و برگزاری دوره های تخصصی پرستاری توسط این سازمان تصویب شد.