به گزارش پارس به نقل از پرس تی وی، این در حالی است که مقام های عراقی و اعضای گروهک منافقین گزارش های ضد و نقیضی را درباره درگیری ها و انفجارهایی که روز یک شنبه (۱۰ شهریور، ۱ سپتامبر) در « اردوگاه عراق جدید» در استان دیاله رخ داد، ارائه می دهند.

هنوز هیچ گزارشی درباره علت انفجارها و درگیری ها در اردوگاه منافقین منتشر نشده است.

سازمان مجاهدین خلق ادعا می کند که نظامیان عراقی وارد اردوگاه شدند و آن جا را به آتش کشیدند و ۳۴ تن از اعضای منافقین را کشتند.

این در حالی است که مقام های عراقی هر نوع مداخله در این حادثه را انکار می کنند.

علی الموسوی، سخنگوی نخست وزیر عراق، ضمن تائید کشته شدن برخی از اعضای سازمان مجاهدین خلق گفت این درگیری ها بین اعضای این گروهک در اردوگاه منافقین رخ داد.

اعضای سازمان مجاهدیدن در سال ۱۳۶۵ به عراق گریختند و تحت حمایت صدام حسین اردوگاه اشرف را در استان دیالی در نزدیک مرز ایران تاسیس کردند.

گروهک منافقین همچنین با صدام حسین دیکتاتور پیشین عراق در سرکوب سال ۱۹۹۱ مخالفان در مناطق جنوبی این کشور و کشتار کردهای عراق همکاری داشتند.

سازمان ملل و دولت عراق در دسامبر ۲۰۱۱ توافق کردند نزدیک به سه هزار نفر از اعضای گروهک مجاهدین را از اردوگاه عراق جدید، اردوگاه اشرف سابق، به اردوگاه آزادی که پیشتر پایگاه نظامی امریکا بود، منتقل کنند.

گروهک تروریسی منافقین تا کنون اقدام های خشونت آمیز و تروریستی متعددی علیه غیرنظامیان ایران و مقام های دولتی این کشور مرتکب شده اند.

تهران همواره از دولت عراق خواسته است این گروهک تروریستی را اخراج کند، اما امریکا با اعمال فشار بر روی دولت بغداد از اخراج گروهک منافقین از خاک عراق جلوگیری می کند.