به گزارش پارس ، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو باتسنیم، در خصوص برخی از اظهارنظرها مبنی بر سیاسی عمل کردن مجلس در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی اظهار داشت: مجلس و نمایندگان وظایفی را برعهده دارند که دقیقاً بر همان اساس کار خود را دنبال می کنند و حتماً نسبت به نظرات مردم نیز توجه دقیقی دارند لذا نمایندگان در خصوص رأی اعتماد به وزرای دولت یازدهم هوشمندانه عمل کردند.

وی ادامه داد: اگر کسی می گوید که مجلس در رأی اعتماد به وزرا سیاسی عمل کرده، اتفاقاً باید گفت مجلس جای سیاست است و اگر براساس مصالح کشور و منافع مردم تصمیم نگیرد باید گفت که چرا اینچنین عمل نکرده است لذا مجلس نه تنها در این دوره بلکه در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد نیز ۴ وزیر وی در این مرحله رأی نیاوردند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اینکه گفته می شود مجلس پیام انتخابات ۲۴ خرداد را نگرفته، باید گفت اتفاقاً مجلس این پیام را خوب گرفته است و افرادی که این حرف را می زنند باید بدانند که نه وفادار به مردم هستند و نه مجلس را شناخته اند لذا مجلس دقیقاً براساس منافع ملی و خواسته مردم عمل کرده و می کند.

کوثری در ادامه گفت: مجلس با عدم رأی اعتماد به ۳ وزیر پیشنهادی نشان داد که فتنه خط قرمز مجلس است و یکی از مسائلی که نمایندگان نسبت به آن حساس بوده، هستند و خواهند بود، فتنه است.

وی تأکید کرد: اگر آقای روحانی برای آینده افرادی را از این میان ۳ سرپرست و از میان کسانی که در فتنه نقش داشته اند، معرفی کند حتماً مجلس جلوی این مسئله است و آقای روحانی نسبت به این موضوع تجدید نظر کند لذا رئیس جمهور در معرفی این ۳ نفر و بر روی این سرپرست ها باید تجدیدنظر کند.