به گزارش پارس ، حسن رسولی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که طبق قانون اساسی قوای سه گانه از حقوق و جایگاه مساوی برخوردارند، افزود: با این وجود رئیس دولت علاوه براین که رئیس قوه مجریه است، مسوول حسن اجرای قانون اساسی نیز است.

وی در ادامه افزود: قوای مجریه به این دلیل که با مسائل عینی و روزمره و مشکلات ملموس مردم و جامعه سروکار دارند، بنابراین از طرف مردم بیشتر مورد قضاوت قرار می گیرند. قوه قضاییه، مقننه و نهادهای رسمی نظام و مراکز و مراجع دیگر به دولت کمک کنند البته پیش بینی من این است که همراهی با دولت نسبت به دوره های گذشته بیشتر است.

این عضو بنیاد باران در مورد برگزاری جلسه اول هیات دولت و مصوبات آن گفت: حداقل باید شش ماه تا یک سال به دولت فرصت داده شود و سپس کارنامه دولت مورد نقد منصفانه قرار گیرد. در شرایط فعلی باید ترکیب، رویکرد و جهت گیری های دولت مورد ارزیابی قرار گیرد که نظر من در این باره این است که ترکیب دولت، ترکیب مناسب و سنگینی است و بهتر بود مجلس به نجفی، میلی منفرد و سلطانی فر رای اعتماد می داد تا امروز شاهد دولت کاملی باشیم. البته این حق مجلس است که در مورد صلاحیت وزرای پیشنهادی اعلام نظر کند.

رسولی همچنین با بیان این که اقدامات دولت در سازماندهی به هیات وزیران، اقدامات قابل قبولی بوده است، خاطر نشان کرد: من خوش بین هستم که مصوبات دولت در جهت خواست مردم باشد. دولت باید این فرصت را داشته باشد تا سازمان خود را تکمیل کرده و به حل مشکلات کشور بپردازد.

وی در ادامه استقرار کامل ارکان دولت را اولویت اصلی دولت دانست و گفت: تکمیل و اعلام راهبردها و رویکردهای اساسی، شناسایی چالش های فوری در حوزه های مختلف به ویژه بخش های معیشتی را دولت باید مدنظر قرار دهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین افزود: از دیگر اولویت های دولت باید رسیدگی به مساله هسته یی و مدیریت کاهش تحریم ها، بازسازی و بهسازی منزلت ایران در صحنه جهانی از طریق تجدیدنظر در جهت گیری های متناسب با منافع ملی و به کارگیری کادر حرفه ای و توانمند در عرصه سیاست های خارجی برای مصالح ملی کشور باشد.

رسولی در پایان با بیان این که دولت باید نسبت به منابع و مصالح کشور چاره اندیشی کند، اظهار کرد: دولت باید تلاش کند امید و خوشحالی که در نتیجه برگزیده شدن آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور در سطح افکار عمومی ایجاد شده است با تصمیات صحیح و عملکردهای کارگشا تداوم یافته و روز به روز گسترش یابد.