به گزارش پارس به نقل از کیهان، فرانسوا ژره رئیس موسسه تحلیلی استراتژیک فرانسه در تحلیل خود با بیان این که ایران باید در تمام مذاکرات و مباحث مهم مربوط به خاورمیانه مشارکت داشته باشد، تصریح کرد: تلاش برای بیرون نگه داشتن ایران از مذاکرات سوریه یا سایر مسائل مهم منطقه اشتباهی دیپلماتیک و ساده لوحی متکبرانه است.


ژره همچنین معتقد است مشارکت ایران در مذاکرات سوریه فارغ از قصد این کشور در مذاکرات (حفظ تمامیت ارضی سوریه یا پیروزی بشار اسد و حزب الله) می تواند به صلح سوریه منجر و باعث ثبات نسبی در منطقه شود.
او درباره چالش هسته ای موجود در منطقه می نویسد: روسای دولت عبری (اسرائیل) به طور متناوب در سخنرانی های خود دسترسی به سلاح هسته ای را یادآوری می کنند. اسرائیل از ۲۰ سال پیش ۱۵۰ تا ۲۰۰ کلاهک هسته ای در اختیار دارد. با این همه نتانیاهو از خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران سخن می گوید.


به نوشته وی « ایران در نظر دارد وضعیت در آستانه هسته ای بودن را برای خود نگه دارد. در حقیقت به نفع ایران است که موقعیت راهبردی هسته ای خود را به وضعیتی متقارن با اسرائیل نزدیک کند تا امکان برخورداری از موضع برابر در عرصه دیپلماتیک را برای خود فراهم آورد. »