به گزارش پارس به نقل از مهر، ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شب گذشته با جان کری وزیر خارجه آمریکا در پاریس دیدار کرد. در این دیدار مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به نقل از روسیا الیوم، " جین ساکی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به این دیدار گفت: واشنگتن در این مرحله حساس از روند مذاکرات سازش میان اسراییل و فلسطین تلاش می کند تا تمام شکاف های موجود میان دو طرف را از بین ببرد.

وی همچین این دیدار را مرحله تاثیر گذاری از مذاکرات سازش توصیف و اعلام کرد که آمریکا پیشنهاداتی را درخصوص مسائل مهمی از جمله مرزها، امنیت، وضعیت قدس و بازگشت آوارگان فلسطینی در قالب طرحی پیشنهادی و با هدف تحقق صلح میان دو طرف ارائه کرده است.

شایان ذکر است مذاکرات سازش در جولای سال ۲۰۱۳ میان فلسطین و رژیم اشغالگر قدس و بامیانجیگری جان کری پس از سه سال توقف آغاز شد. چندی پیش جان کری طرحی را با هدف پایان دادن به درگیری ها و تحقق صلح میان دو طرف ارائه داد که این طرح پیشنهادی کاملا جانبدارانه و در راستای منافع رژیم صهیونیستی بوده و با واکنش شدید گروه های مختلف فلسطینی مواجه شده است.