به گزارش پارس به نقل از فارس، شبکه « بی بی سی» اظهار کرد: « جان کری» وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری تصریح کرد که با « کلمبیا» و کشورهای دیگر برای ایجاد یک راهبرد میانجیگری برای بحران سیاسی ونزوئلا همکاری خواهد کرد.

وی روز جمعه تأکید کرد که این همکاری برای آن منظور است که طرف های مخالف در ونزوئلا برای گفت وگو و پایان دادن به بحران ونزوئلا گرد هم آیند.

کری در ادامه افزود که رسیدن دو طرف به توافق بدون کمک دیگران بسیار دشوار است. از دو هفته پیش دانشجویان ونزوئلا اعتراضات خود را آغاز کردند که در این ناآرامی ها ۱۷ نفر کشته شدند. رهبران دانشجویان اعلام کردند که روز یکشنبه این هفته قرار است تظاهرات گسترده ای برپا شود.

وزیرخارجه آمریکا به همراه همتای کلمبیایی خود در کنفرانس خبری واشنگتن گفت دولت و مخالفان باید درباره آینده ونزوئلا و اینکه چگونه می توانند به روشی صلح آمیز بر آینده تاثیرگذار باشند، گفت وگو کنند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داده است که روز جمعه اعتراض ها در ونزوئلا ادامه داشته و معترضان به دولت « نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا، با مأموران پلیس درگیر شدند و در این میان مواد آتش زا و سنگ به سمت پلیس پرتاب کردند.

معترضان خواستار آزادی معترضانی شدند که در حین تظاهرات ضددولتی دستگیر شده بودند و اوایل هفته گذشته، مادورو به منظور پایان دادن به ناآرامی ها، تعطیلی پیش از موعد برای برگزاری یک جشنواره ملی اعلام کرد.