به گزارش پارس ، « تابناک» به نقل از خبرگزاری« رویترز» که گزارشی را از جلسه دیروز منتشر کرده، تمرکز خود را بر حضور روحانی در مجلس قرار داده و از دفاع روحانی از گزینه های خود برای کابینه در جلسه مجلس سخن گفته است. این خبرگزاری می نویسد حسن روحانی گفته کابینه خود را با هدف غلبه بر بحران اقتصادی ایران و پایان دادن به انزوای دیپلماتیک کشور تشکیل داده است. رویترز اشاره می کند که اکثر وزرای پیشنهادی روحانی، تکنوکرات های باتجربه ای هستند که در دوره روسای جمهور پیشین خدمت کرده اند؛ اما بخش محافظه کار مجلس، با شماری از آن ها مخالف است. در ادامه این مطلب به برخی موضع گیری های مطرح شده علیه کابینه پیشنهادی روحانی، به ویژه نوشته های تند حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان اشاره شده است.

سایت شبکه خبری« فاکس نیوز» نیز گزارشی را در همین زمینه منتشر کرده و به طور مفصل تری به مباحث مطرح شده در جلسه روز گذشته پرداخته است. فاکس نیوز می نویسد انتخاب های روحانی برای کابینه، با مخالفت های شدید اعضای « فوق محافظه کار» مجلس ایران روبرو شده و در این میان، وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، علوم، مسکن و نفت بیشتری حجم از انتقادات را به سبب آنچه نقش آن ها در وقایع پس از انتخابات سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) خوانده شده، متوجه خود کرده اند. فاکس نیوز به اظهارات برخی نمایندگان در مخالفت با کابینه روحانی اشاره کرده، اما معتقد است از آنجا که شمار زیادی از نمایندگان نام خود را برای دفاع از انتخاب ها ثبت کرده اند، احتمالاً روحانی برای کسب رأی اعتماد کابینه کار دشواری پیش رو نخواهد داشت.

اما در این میان، مطبوعات و رسانه های اسرائیلی نیز از منظر خاص خود به کابینه روحانی پرداخته اند و مطابق معمول، ادعاهایی را متوجه دولت جدید ایران کرده اند. در این رابطه، روزنامه« جروزالم پست» این بار نوک پیکان حملات خود را متوجه حسین دهقان، وزیر پیشنهادی دفاع کرده و مدعی شده وی از جمله افرادی بوده که در بمب گذاری پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در لبنان در سال ۱۹۸۳ دخیل بوده است. این روزنامه ادعا می کند دهقان در آن سال، فرمانده ای بوده که وظیفه نظارت بر فعالیت های حزب الله در لبنان را بر عهده داشته و در این کشور به همراهی حزب الله، حملاتی را علیه ارتش رژیم اسرائیل سازماندهی کرده است. در همین راستا، واقعه انفجار پایگاه آمریکایی ها در لبنان نیز حمله ای بوده که از سوی وی و حزب الله ترتیب داده شده است.

در میان دیگر مطالب، باید به اظهاراتی اشاره کرد که وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل درباره ایران بیان کرده است. به نوشته سایت خبری« آروتز شوا» ، ایهود باراک اخیراً در مصاحبه ای با شبکه خبری « سی ان ان» اظهار داشته رژیم اسرائیل در مواضع خود در قبال ایران جدی است و به نفع ایران است که به این مواضع و گفته ها توجه کند! وی اظهار داشته: « همه ما می گوییم که تمامی گزینه ها روی میز است و ما مصمم هستیم که جلوی هسته ای شدن ایران را بگیریم» . باراک افزوده ایران باید باید به « برنامه نظامی هسته ای» خود پایان دهد و بداند که در صورت عدم انجام این کار، چه عواقبی در انتظارش خواهد بود.

در نهایت، سایت خبری« کازینفورم» قزاقستان از آمادگی این کشور برای میزبانی دور جدید گفت و گوهای هسته ای ایران و گروه ۱+۵ خبر داده است. به نوشته این سایت، « کایرات عمراف» ، معاون وزیر خارجه قزاقستان روز گذشته اظهار داشته ایران پیشنهاد این کشور برای میزبانی مذاکرات با ۱+۵ را پذیرفته است. وی گفته دولت این کشور پیشنهاد برگزاری این گفت و گوها را ارائه کرده و این پیشنهاد با استقبال ایران مواجه شده است. هفته گذشته و در حاشیه مراسم تحلیف حسن روحانی نیز رئیس جمهور قزاقستان بر آمادگی کشورش برای میزبانی این مذاکرات تأکید کرده بود.