به گزارش پارس به نقل از ایرنا، تقریبا تمامی پارک ها و حتی فضاهای سبز تهران مملو از جمعیت است، برخی از خانواده ها به خاطر این که بتوانند محل های مناسبی را برای امروز در طبیعت پیدا کنند از صبح به پارک و بوستان ها آمده اند تا بهترین محل ها را انتخاب کنند.

آلاچیق ها و محل هایی مجهز به میز و صندلی از نخستین محل هایی است که خانواده ها برای تسخیر آن از یکدیگر سبقت می گیرند.

هرکس امروز نتوانسته خواب صبحگاهی در یک روز بهاری را کم کند و سحرخیز باشد، شانس یافتن محل مناسبی برای گذران سیزده بدر را از کف داده است.

*مسابقه برای انتخاب بهترین محل برای سیزده بدر

در پارک کوهسار که در غرب تهران واقع شده است، از آقای که حدود ۳۵ ساله به نظر می رسد، می پرسم چه زمانی به پارک آمده، می گوید: ساعت ۲ نیمه شب به پارک آمده تا توانسته محل مناسب برای خانواده اش انتخاب کند.

این پارکی حسابی شلوغ است و حدود ظهر بسیاری مشغول طبخ جوجه کباب هستند. غذای رایج روز طبیعت!

*پرواز بادبادک ها

بوستان بزرگ پردیسان که در تقاطع اتوبان های نیایش، حکیم و همت واقع شده است حسابی شلوغ است ولی نکته قابل توجه در این پارک در روز سیزده بدر به پرواز درآمدن تعداد زیادی بادبادک است.

یکی از مسوولان حفاظت از این پارک در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل فضای جغرافیایی این پارک امکان پرواز بادبادک در این بوستان فراهم است.

وی که خود را مرتضی معرفی می کند، به نکته جالبی در پرواز بادبادک ها اشاره دارد و می گوید: در این روزها بادبادک به اسم کودکان خریداری می شود ولی به کام پدر و مادرها به پرواز در می آیند.

حالا وقتی دقت می کنم، متوجه می شوم نخ بسیاری از بادبادک ها به دست پدر و مادرها است و خبری از کودکان نیست.

* گوجه سبز، چاقاله بادام

به نظر می رسد، فروش گوجه سبز، چاقاله بادام و هندوانه در روز طبیعت در بوستان ها از رونق خوبی برخوردار است.

هر بوستانی که قدم می گذاری یک بوی آشنا استشمام می شود و آن بوی جوجه کباب بروی زغال است، برحسب سلیقه برخی از خانواده هاجوجه کباب ها را با نان میل می کنند و برخی دیگر با برنج.

*والیبال و بدمینتون ورزش های پر طرفدار

بعد غذای رایج امروز به نظر می رسد بدمینتون و والیبال نیز بازی رایج میان جوانان و حتی دیگر اعضای خانواده باشد.

* سرنوشت سبزه ها

سبزه یکی از ارکان اصلی سفره های هفت سین ایرانی ها است همه اعضای خانواده در طول این سیزده روز ابتدای سال مراقبت کاملی از سبزه هایشان می کنند و به بهترین نحو از آن نگهداری می کنند تا در طول این سیزده روز با طروات و سرسبز بماند ولی وقتی سیزدهم فرودین می شود، می خواهند به هر نحوی از دست آن راحت شود.

یکی از متداول ترین روش ها، قرار دادن سبزه بروی سقف اتومبیل هنگام رفتن به دامن طبیعت است. شاید با این کار می خواهند سبزه را به خانه خود یعنی طبیعت بسپارند. ولی ای کاش شهروندان متوجه خطرات ناشی از پرتاب شدن سبزه در حین رانندگی بر اتومبیل ها و رهگذران دیگر بشوند.

روش دیگر رهایی از این سبزه ها رها کردن آنها در میان جوی آب است که متاسفانه سبب گرفتگی مسیر جوی در روزهای آینده می شود.