به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، اولین جلسه بررسی رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی حجت الاسلام حسن روحانی که از صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد، با حواشی جالبی همراه بود که برخی از آنها از نظرتان می گذرد:

*در آغاز جلسه علنی هیاهوی خاصی در مجلس حاکم بود که نشان می داد نمایندگان برای ثبت نام موافق و مخالف کابینه و تأثیرگذاری در نتیجه قرعه کشی برای نطق در خصوص کلیت بررسی هیئت وزیران در تکاپو هستند؛ ۱۴۸ نماینده به عنوان موافق و ۱۸ نماینده به عنوان مخالف کلیت ثبت نام کرده بودند.

*رئیس جمهور که قبل از ساعت هشت صبح در صحن علنی مجلس حضور یافته بود، همراه با وزرای پیشنهادیش در صحن علنی حاضر و تا پایان جلسه اول در مجلس ماند.

*حجت الاسلام حسن روحانی که برای استفاده از وقت ۲.۵ ساعته خود پشت تریبون مجلس حضور یافته بود ضمن معرفی و حمایت از تک تک وزرا، از کلیت کابینه دفاع کرد. او در بین نطق خود از هیئت رئیسه درباره مدت زمانی که صحبت کرده و فرصت باقی مانده اش سؤال کرد که لاریجانی خطاب به وی گفت: شما آهسته صحبت می کنید و زمان به سرعت می گذرد؛ روحانی نیز در پاسخ گفت مانتیور شما حواس ما را پرت می کند گرچه ما تسلیم زمانیم.

*به هنگام سخنرانی رئیس جمهور نمایندگان در حال گفت وگوهایی با یکدیگر بودند که در اصطلاح رایج ادبیات سیاسی ما به آن « لابی» گفته می شود. آقای رئیس جمهور که گویا از صحبت های نمایندگان به هنگام سخنرانیش خرسند نبود به کنایه خطاب به نمایندگان گفت: من خودم مجلسی هستم و می دانم که نمایندگان همانطور که با یکدیگر حرف می زنند گوششان به تریبون است.

*بعد از پایان نطق رئیس جمهور، نوبت به مخالفان و موافقان کلیات کابینه یازدهم رسید. علی لاریجانی طی تذکری به نمایندگان مخالف و موافق از آنها خواست که مخالفت و موافقت شان واقعی باشد.

*عطاءالله حکیمی نماینده مردم رودبار برخلاف انتظار، نطق نسبتاً تندی علیه کابینه روحانی داشت، او اکثریت کابینه روحانی را از حامیان فتنه خواند به طوریکه کمال پیرمؤذن در واکنش به او فریادی در صحن علنی کشید که سکوت را برای چند ثانیه در خانه ملت حاکم کرد.

*برخی نمایندگان مجلس در جلسه امروز شاید حتی نیم ساعت هم روی صندلیشان جلوس نکردند چرا که مدام در حال رایزنی با دیگر نمایندگان و گفت وگو با وزرای پیشنهادی بودند برای برقراری نظم علنی امروز لاریجانی آنقدر خواهش کرد که پسرخاله رئیس مجلس هم صدایش درآمد و خطاب به او گفت چرا خواهش می کنید، مطابق قانون با بی نظمان برخورد کنید.

*حجت الاسلام محمدعلی بزرگواری نماینده مردم کهکیلویه نیز با انتقاد از رفتار برخی نمایندگان، آنها را چاپلوس خواند که یونس اسدی در واکنش، او را… دولت دهم خواند. اظهاراتی که بزرگواری خطاب به برخی از نمایندگان و اسدی خطاب به بزرگواری گفت مورد تذکر رئیس پارلمان قرار گرفت؛ البته بزرگواری از واژه دله دزد برای مهدی هاشمی استفاده کرد که حاصل آن تذکر چندین نماینده مجلس بود.

*نماینده مردم کهکولیه که امروز به نماینده حاشیه ساز در مجلس تبدیل شده بود در نطق خود گفت: من از منطقه محروم هستم و اگر رئیس جمهوری به مناطق محروم رسیدگی نکند با چماق لری با او برخورد خواهم کرد؛ اظهارات مزاح گونه بزرگواری موجب خنده رئیس جمهور، وزرای پیشنهادی و نمایندگان مجلس شد.

*جلسه صبح امروز مجلس برای تنفس در حالی به پایان رسید که جلسه دوم از ساعتی دیگر آغاز خواهد شد.