به گزارش پارس ، عشرت شایق در گفت وگو بافارس، تکرار ادعاهای واهی در مورد فعالیت های هسته ای ایران را نشان دهنده اراده سردمداران کاخ سفید برای محروم ساختن ملت ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای دانست و افزود: آمریکا همواره تحت فشار لابی های صهیونیست، با ادعاهای غیرمنطقی و غیرحقوقی سعی در به انحراف کشاندن موضوع هسته ای ایران دارد و در این مرحله نیز تلاش می کند تا حضور پرشور مردم ایران در یازدهمین دوره ریاست جمهوری را در جهت اهداف سیاسی خود تحریف نماید.

وی با بیان اینکه آمریکا تحت هیچ شرایطی دست از دشمنی با ملت ایران بر نخواهد داشت، گفت: انتظار حرکتی منطقی از سوی آمریکا در خصوص پرونده هسته ای ایران بیهوده است، چرا که آنها نمی خواهند قدرت علمی دانشمندان جوان ایران را باور کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا بعد از عدم نتیجه گیری از توطئه های خود علیه ملت ایران، اینک درصدد القاء نظرات خود به نام ملت ایران پیرامون موضوع هسته ای می باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی، هدف دیگر بیانیه کاخ سفید را انداختن توپ در زمین ایران دانست و افزود آمریکا می خواهد چنین وانمود سازد که دلیل ادامه تحریم ها و حل نشدن موضوع هسته ای ایران، نگرانی جامعه بین الملل از این فعالیت هاست در حالیکه همه فعالیت های ایران تحت نظارت آژانس انرژی اتمی بوده و بازرسان آژانس تاکنون به مورد مشکوکی در این فعالیت ها برخورد ننموده اند.

شایق با اشاره به صحبت های رئیس جمهور کشورمان در مراسم تحریف گفت: همانطوریکه آقای حسن روحانی اظهار داشتند راه گفت وگو با ملت ایران زبان تکریم است نه زبان تحریم و ملت ایران به هیچ قدرتی اجازه نمی دهد که در مورد مسائل داخلی کشورمان دخالت نموده و برای مردم فهیم و مقاوم ایران تعیین تکلیف نماید.