به گزارش پارس به نقل از تسنیم، روزنامه" فرانکفورتر آلگماینه" در تحلیلی به" قلم گونتر نونن ماخر" ، نوشت: سوسیالیستهای فرانسوی دیگر نمی توانند تصمیمات مد نظر خود را در فرانسه عملی کنند و در این کشور بوی یک انقلاب به مشام می رسد.

نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد: فرانسه در آستانه یک شورش قرار دارد. سوسیالیست های حاکم بر فرانسه دیگر نمی توانند سیاستهای مد نظر خود را در پیش گیرند.

نویسنده در ادامه با تاکید بر اینکه تصمیمات دولت اولاند معمولا با جنبش هایی اعتراضی مواجه شده و دولت بعد از چند روز از آن صرف نظر می کند، همچنین نوشت: به این ترتیب دولت در معرض اتهام بی کفایتی و ضعف هم قرار گرفته است و این انتقادها بجا است. در حزب سوسیالیست فرانسه جریانهای متفاوت رویاروی هم قرار گرفته اند.

در ادامه آمده است: وزرای کابینه در صحنه های علنی با هم مشاجره و دعوا می کنند و هیچ نظمی در کابینه وجود ندارد، یک خط و مشی سیاسی مشخصی برای دولت وجود ندارد. " فرانسوا اولاند" به اندازه ای در فرانسه منفور شده است که روسای دولت قبل از وی هرگز چنین شرایطی نداشتند. " ژان مارک آیرو" نخست وزیر فرانسه نیز تمام قدرت و نفوذ خود را از دست داده است و اولاند تصمیم دارد بعد از انتخابات سال ۲۰۱۴ وی را تغییر دهد.

نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد که انتظار می رود که در انتخابات سال ۲۰۱۴ یک شکست مفتضحانه در انتظار سوسیالیستهای فرانسه باشد.

این روزنامه آلمانی در ادامه با تاکید بر اینکه شکست سختی برای سوسیالیست های فرانسوی در انتخابات شهرداری ها انتظار می رود همچنین نوشت: محققان برای انتخابات پارلمانی سال آینده اروپا انتظار دارند که که حزب راست افراطی" جبهه ملی" فرانسه به رهبری مارین لپن قدرتمندترین حزب شود و بر اساس ارزیابی ها سوسیالیست های فرانسه در جایگاه سوم و بعد از حزب مخالف اتحاد برای جنبش مردمی (UMP) قرار خواهد گرفت.

نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد که اولاند با یک برنامه کاملا تخیلی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد. وی وعده داد که فرانسه می تواند بحران اقتصادی را بدون هیچ قربانی برای شهروندان و بدون اصلاحات گسترده با یک سیاست رشد اقتصادی که مد نظر دولت است و پشتوانه آن افزایش مالیات ها برای ثروتمندان است پشت سر بگذارد و حالا زمان انتقام گرفتن از اولاند فرا رسیده است.

در ادامه آمده است: هیچ خبری از رشد اقتصادی در فرانسه نیست و از طرف دیگر مالیات ها و عوارض حتی برای طبقه معمولی جامعه به شدت افزایش پیدا کرده است. اقتصاد دان ها و جامعه شناسان درباره یک اعتصاب مالیاتی در فرانسه هشدار می دهند. در این کشور بوی شورش و انقلاب به مشام می رسد.