به گزارش پارس به نقل از ایسنا، شیخ احمد بدرالدین حسون گفت: دفاع جمهوری اسلامی ایران از فلسطین در واقع دفاع از دنیای انسانیت است.

وی هم چنین اظهار کرد: ایستادگی سوریه در کنار فلسطین نیز برای دفاع از انسانیت است.

مفتی سوریه در گفت وگو با شبکه العالم خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با اعلام روز جهانی قدس خواست تا این مکان آزاد شود و مکه نیز از انتساب به یک خاندان یا گروه رها شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا سوریه به دلیل دفاع از مسأله فلسطین هدف قرار گرفته، اظهار کرد: ما از سال ۱۹۴۸ تا کنون هم چنان از مسأله فلسطین دفاع می کنیم؛ از مردم غزه بپرسید، اگر دین و ایمان داشته باشند به دنیا خواهند گفت که چه کسی در کنار آن ها ایستاد تا غزه بتواند با رژیم صهیونیستی و آمریکا مقابله کند. آن ها خواهند گفت که سوریه، ایران و لبنان برای این که غزه قدرتمند و آزاد باقی بماند به چه میزان از مال و جان خود مایه گذاشته اند.

شیخ بدرالدین حسون افزود: کشورهای عربی و اسلامی باید درباره هدف خود متحد شوند، زیرا مسأله فلسطین مسأله عدل و ظلم است.

مفتی سوریه با اشاره به تحولات کنونی کشورش خطاب به حکام عرب خاطرنشان کرد: امروز فقط سوریه هدف قرار نگرفته و سوریه در حال دفاع از سرزمین، ناموس، وحدت و توان کشورهای شماست.

حسون تأکید کرد: اگر سوریه سرنگون شود، اردن، لبنان و عربستان نیز باقی نخواهند ماند و در منطقه خلیج فارس آتش به پا خواهد شد.

مفتی سوریه فاش کرد که از آغاز جنگ تحمیلی بر سوریه، نامه هایی را برای همه مفتی ها در کشورهای عربی و حتی قرضاوی و برخی علمای اسلام فرستاده تا برای تقریب نظام و مخالفان تلاش کنند ولی بیش تر آنان پاسخ دادند که دولت های شان اجازه چنین کاری را نمی دهند.

شیخ بدرالدین حسون خاطرنشان کرد: حکام و شیوخ عرب و مسلمان باید فورا به دمشق می آمدند و نمی گذاشتند هیچ کدام از طرف ها دست به سلاح ببرند و مردم را بکشند.