به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع نظامی سوریه اعلام کردند که ارتش در ادامه عملیات گسترده خود که چند هفته است آن را در استان حمص آغاز کرده موفق شده به پیشروی های چشمگیری در شهر حمص مرکز این استان و سومین شهر بزرگ سوریه دست یابد و تاکنون منطقه الخالدیه و مسجد خالد بن الولید، در شهر حمص را به کنترل کامل خود درآورده است.

بنا به گزارش این شبکه، ارتش سوریه حملات گسترده خود برای پاکسازی شهر حمص را از اواخر ماه ژوئن آغاز کرد و تاکنون موفق شده مناطقی را که گروه های مسلح مخالف اشغال کرده بودند، پاکسازی کند.

شهر حمص که حدود یک میلیون تن جمعیت دارد یکی از راه های اصلی ارتباطی میان شهر دمشق، پایتخت سوریه با پایگاه های اصلی دولت سوریه در سواحل دریای مدیترانه در غرب است.

از سوی دیگر مخالفان مسلح در حلب نیز اعلام کردند که در درگیری های این شهر ۳۵ تن کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند. بنا به گفته مخالفان، ارتش سوریه در این درگیری ها از موشک های زمین به زمین استفاده کرده است.

در استان درعا نیز نیروهای ارتش آزاد با ارتش سوریه در روستای خربه غزاله درگیری شدند که آماری از تلفات احتمالی این درگیری ها منتشر نشده است.

در شهر بصری الشام در استان درعا نیز درگیری های شدیدی میان گروه های مسلح با ارتش سوریه به وقوع پیوست که بنا به گفته ساکنان محلی در این درگیری ها از سلاح های توپخانه ای استفاده شد.

فعالان سوری در دمشق نیز اعلام کردند که درگیری های خشونت آمیزی میان ارتش آزاد و نیروهای ارتش سوریه در اردوگاه فلسطینی الیرموک، واقع در حومه دمشق روی داد.

علاوه بر این در شهرک البویضه در استان ریف دمشق و شهرک الحسینیه نیز درگیری هایی میان گروه های مسلح از جمله ارتش آزاد با ارتش سوریه به وقوع پیوست.

در شهر الطبقه در استان الرقه نیز ارتش سوریه با ارتش آزاد درگیر شد که بنا به گفته فعالان سوری این درگیری ها تلفاتی به دنبال داشته است.

نیروهای مخالف سوری نیز پس از سلطه حزب کارگران کردستان سوریه وابسته به پ ک ک بر ۱۰ روستا در استان الرقه، توانستند این روستاها را بار دیگر از آن خود کنند.

مخالفان سوری احزاب کرد را به تلاش برای تاسیس یک منطقه مستقل و خودگردان درست مشابه منطقه کردستان عراق متهم می کنند.