به گزارش پارس به نقل از ایسنا، براساس اعلام نشریه « فوربس» ، « دواین جانسون» ملقب به « راک» - بازیگر فیلم « سریع و خشن» - در فهرست ده گانه پولسازترین بازیگران سینمای جهان در سال ۲۰۱۳ در مکان نخست قرار گرفت.

در حالیکه « ون دیزل» ، دیگر بازیگر فیلم « سریع و خشن» به همراه « پل واکر» ، بازیگر فقید این مجموعه در میان شش بازیگر پولساز سال قرار گرفتند.

« نشریه فوربس» این فهرست را براساس میزان فروش فیلم هایی که این بازیگران در آنها ایفای نقش کرده اند.

« دواین جانسون» که در این فهرست در مکان نخست قرار گرفته، علاوه بر فیلم « سریع و خشن ۶» در چهار فیلم دیگر شامل « مرد آهنی ۳» و « جو: انتقام» نیز ایفای نقش کرده و در مجموع فیلم های او ۱.۳ میلیارد دلار در گیشه فروخت.

فیلم « مرد آهنی ۳» به عنوان پرفروش ترین فیلم سال ۲۰۱۳ با فروش ۱.۲ میلیارد دلاری نقش بسزایی در کسب عنوان برای این بازیگر فیلم های اکشن داشت.

« ون دیزل» ، بازیگر فیلم « سریع و خشن ۶» که در گیشه ۷۸۹ میلیون دلار فروخت، به همراه فروش ۹۸ میلیون دلاری فیلم « ردیک» در این فهرست در مکان چهارم قرارگرفت و « پل واکر» ، دیگر بازیگر فیلم « سریع و خشن ۶» که چندی پیش در سن ۴۰ سالگی در یک سانحه رانندگی درگذشت، در مکان چهارم پولسازترین بازیگران سینمای جهان در سال ۲۰۱۳ قرار گرفت.

در این فهرست « استیو کرول» ، کمدین معروف که در انیمیشن « من نفرت انگیز ۲» صداپیشگی کرده است، در جایگاه سوم قرار گرفت و « ساندرا بولاک» ، بازیگر فیلم فضایی « جاذبه» و « گرما» مکان پنجم پولسازترین بازیگران سینمای جهان را در سال ۲۰۱۳ به خود اختصاص داد.