به گزارش پ ارس به نقل از بهار نیوز، انتخاباتی برگزار شد. در مقابل پنج کاندیدای اسم و رسم دار اصولگرایان، و در فضای رقابتی کاملا نابرابر، مردم به آن یک کاندیدایی رای دادند که خود را اعتدال گرا و نزدیک به اصلاح طلبان معرفی کرده بود. همانی که توسط تندروهای اصولگرا، تا قبل از این، به لقب یکی از « ساکتین فتنه» مفتخر شده بود! حالا این « ساکت فتنه» پس از ۴ سال توسط مردم رییس جمهور شده است. شاید طبیعی باشد که سردسته ها و رسانه های شاخص تندروی اصولگرایان از این ماجرا سخت ناراحت و اندوهگین باشند و البته نامتعادل. برای مثال در شوک اولیه برای ارضای خود و هوادارانشان بنویسند و بگویند که روحانی اصول گراست و ما برنده انتخاباتیم و اصلاح طلبان بازنده آن!

… چند روز که از شوک اولیه می گذرد، خیلی راحت مجددا آب به آسیاب باز می گردد و روز از نو و روزی از نو! باز هم فتنه! بازهم ساکت فتنه! باز هم فتنه گران! حالا دوباره سرمقاله و ته مقاله و یادداشت و… در عرض دو هفته باز هم مملو شده است از خطر فتنه! چگونه! ؟ با انتخاب رییس جمهور با رای مردم! یادشان هم رفت همین دو هفته پیش این آقای منتخب را اصول گرا نامیدند و اصلاح طلبان را بازنده انتخابات! چه می شود کرد. کدام دسته از آدمیان در فرهنگ ما « فراموشکار» نامیده می شوند؟ !

حالا آقای رسانة های طیف تندروی اصول گرا و در راس آنها روزنامه کیهان و مدیرمسئولش، درباره تشکیل کابینه، هر روز خط و نشان می کشند. عارف معاون اول. مگر می شود؟ مسجدجامعی وزیر ارشاد؛ امکان ندارد! یونسی وزیر کشور، وااسلاما! ، ترکان، جهانگیری و… وااسلاما! و امروز هم ابراز نگرانی از تصدی وزارت علوم توسط دکتر جعفر توفیقی و این ماجرا آغاز شده است.

روزنامه ای که تا چندی پیش دکتر روحانی را به اصطلاح از ساکتین فتنه می نامید و یک روز پس از پیروزی اش او را اصولگرای واقعی قلمداد کرد حالا در این همه تناقض گویی هایش چنان گرفتار آمده که ناچار است حتی به اولین و بدیهی ترین اختیارات روحانی هم، دل مشغولی و نگرانی داشته باشد! آن هم پس از ۸ سال سکوت مرگبار و وحشتناک در مقابل محله برو بیای کابینه های نهم و دهم، وزیران دولت کریمه اصول گرایان، معجزه گر هزاره سوم و… !

چه می توان گفت و نوشت. به جز دو جمله:

۱- آقای عارف امروز به روزنامه شرق گفته است: من جوابی نمی دهم. من بعضی جواب دادن ها را به قول معروف دنبال نخود سیاه رفتن می دانم و وقت پرداختن به این مسایل را ندارم. نگاه ما باید مثبت باشد و نگاه اخلاق مدارانه می تواند رقبا را قانع کند که به گونه دیگری رفتار کنند.

۲- در همین راستا پیشنهاد می کنیم آقای روحانی، اعتدال را کلا بگذارد کنار. آن فقط برای موعد انتخابات خوب بود! ! لطفا بخاطر گل روی افراطیون پرادعا و بازندگان فراموشکار انتخابات اخیر، چینش کابینه را دربست بدهید به آقای شریعتمداری، خلاص!