به گزارش پارس به نقل از ایرنا،   محمد خزاعی در پاسخ به سوالی در این باره گفت: تلاش های نمایندگی ایران طی دو ماه گذشته جهت اجرایی شدن پیشنهاد رئیس محترم جمهور در قالب مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر ˈجهان علیه خشونت و افراطی گریˈ به نتیجه رسید و متعاقب چندین دور مذاکرات و مشورتهای فشرده بعمل آمده در سازمان ملل با نمایندگان کشورهای موثر و گروه های منطقه ای نهایی گردید.

ˈدکتر روحانی در جریان سفر به نیویورک و طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن بر شمردن مشکلات ناشی از سیاستها و رویه های افراطی و خشونتهای ناشی از این امر، پیشنهاد نمود که جهان علیه خشونت و افراطی گری متحد شود و سازمان ملل در این رابطه پیش قدم شده و از طرق مقتضی اقدام کند. ˈ

خزاعی افزود: در این فاصله نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ضمن تهیه پیش نویس یک قطعنامه، مشورتهای گسترده ای را با سایر اعضا و کشورهای عضو سازمان ملل متحد انجام داد و طی ملاقاتهای متعدد و همچنین برگزاری ۵ نشست مشورتی اجماع لازم را در بین اعضا در باره این پیش نویس ایجاد نمود. این پیش نویس قریبا بطور رسمی در دستور کار مجمع عمومی سازمان ملل قرار خواهد گرفت و در نشست این هفته مجمع عمومی سازمان ملل برای تصویب مطرخ خواهد گردید.