به گزارش پارس ، به نقل از فارس، « سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان جمعه شب در جشن افطار مرکزی هیئت حمایت از مقاومت اسلامی سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان سخنان خود را که به طور مستقیم از شبکه های عربی از جمله المنار پخش می شد، با این گفته آغاز کرد که مقاومت در لبنان دارای دیدگاه، اهداف، وظیفه و خط مشی روشنی است که از ابتدا از بینش و آگاهی برخوردار بود و همین موجب شد تا هر کس در این مقاومت بداند، کجا می رود و چه می کند. در حالی که این شفافیت دیدگاه و بینش را باید به ایمان و عزم و اراده مقاومت افزود.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود: دیدگاه، بینش و اهداف روشن و شفاف مقاومت در لبنان موجب شد تا این مقاومت تلاش کند، اهداف خود در آزادسازی اراضی اشغالی لبنان پیش از سال ۱۹۸۲ و همچنین اسرا و بازداشت شدگان مقاومت از زندان ها را محقق کند و در این راه مدعی نشده که مسئولیت محافظت و حمایت لبنان از خطرها را برعهده دارد، بلکه در این امر در کنار ارتش و نیروهای امنیتی سهیم است.

سه هدف عمده مقاومت لبنان

سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه پس از آزادسازی اراضی اشغالی لبنان، دومین هدف مقاومت در آزادی اسرای نمود پیدا می کند، تاکید کرد که این هدف مقاومت نیز طی چندین مرحله محقق شد و برخی از پرونده های معلق یعنی آزاد سازی « مزارع شبعا» و « تلال کفر شوبا» بیش از آنکه یک هدف برای مقاومت به شمار آید، حقی ملی است.

وی همچنین گفت: باز گرداندن پیکرهای شهدا و باز پس گیری آنها از اسرائیل حقی ملی و لبنانی است و مقاومت تا تحقق این هدف به فعالیت های خود ادامه خواهد داد، چون در این بین اراضی وجود دارد که همچنان در اشغال اسرائیل است.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: مقاومت با هدف مشارکت و سهیم بودن در حمایت و پشتیبانی از مردم لبنان وارد عرصه شد و تفاهم نامه ژوئیه ۱۹۹۳ میلادی اولین معادله میدانی بود که مقاومت آن را جهت حمایت از شهروندان لبنانی تحمیل می کرد تا پس از آن تفاهم نامه آوریل و معادله حمایت و پشتیبانی شهرهای لبنان از بمباران های اسرائیلی در قبال عدم بمباران شهرک های صهیونیست نشین شمال سرزمین های اشغالی از سوی مقاومت نمود یافت.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد که ما برای لحظه ای هم ادعا نکردیم که تجهیزات و تسلیحات و توانمندی های نظامی همچون تجهیزاتی در اختیار داریم که اسرائیل در جنگ ژوئیه در اختیار داشت و تلاش کرد، موجب ایجاد موازنه وحشت و ترس میان لبنان و اسرائیل شود. آنچه در لبنان روی داد، مقاومتی مردمی و پذیرش و استقبالی مردمی بود که ما را به مرحله ایجاد موازنه ترس و وحشت و بازدارندگی سوق داد. این موجب شده که اسرائیل پیش از هر تجاوز به لبنان هزار موضوع و مسئله را مورد محاسبه قرار دهد.

اولویت نخست آمریکا در منطقه اسرائیل است

به گزارش خبرگزاری فارس، « سیدحسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی جشن افطار سالیانه هیئت مقاومت حزب الله لبنان گفت: آیا نیاز به مقاومت وجود دارد، بررسی مشروعیت سلاح یا عدم مشروعیت آن هرگز راه به جایی نمی برد بنابراین باید به این بحث پرداخت که آیا نیاز به مقاومت وجود دارد. وی افزود: تجربه ثابت کرده که اولویت نخست آمریکا در منطقه، اسرائیل است و آمریکا به خاطر منافع خود، دست از هم پیمانان خود کشید و آمریکا دیگر آن قدرتی که اراده خود را بر جهان تحمیل می کرد، نیست.

مقاومت در لبنان قوی است و از حمایت و اراده مردمی برخوردار است

نصرالله تصریح کرد: ما در موضوع مقاومت، واقعیت ها را مطرح می کنیم و می گوئیم که بیایید از این واقعیت ها درس عبرت بگیریم زیرا مقاومت به اراده مردمی متکی است، تجربه مقاومت فایده خود را ثابت کرده است، مقاومت در لبنان قوی است و از عشق و حمایت بزرگ برخوردار است و یک وضعیت گذرا نیست، مقاومت شکننده نیست و همه کسانی که سعی دارند مقاومت را بشکنند و یا آن را منزوی سازند، شکست خواهند خورد زیرا مقاومت یک تشکیلات نیست بلکه اراده مردمی است.

نصرالله تاکید کرد: افراد شریف این کشور عزیزترین چیز خود را در مقاومت سرمایه گذاری کرده اند، ما دائما آمادگی گفت وگو و بررسی استراتژی ملی دفاعی را داریم و اواسط ۲۰۰۶ استراتژی دفاعی را ارائه کردیم اما تا کنون مورد بررسی قرار نگرفته است زیرا گروه دیگر در بحث و بررسی استراتژی ملی دفاع از این وطن جدیت ندارد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم افطاری هیئت حمایت از مقاومت تصریح کرد که دفاع از لبنان مسئولیت تمامی ملت آن است و نیاز ملی به وضع استراتژی دفاع ملی در کشور احساس می شود.

وی تاکید کرد که هنگامی که دشمن کرامت ملت تو را تهدید می کند، مسئولیت تو این است که مبارزه کنی و از این مقاومت دفاع کنی، بنابراین طبیعی است که تو همواره در معرض هدف باشی و اگر در معرض تهدید نباشی معنای آن این است که تو موثر نیستی.

وی ابراز داشت که هنگامی که در لبنان مقاومت فعال و تاثیر گذار وجود داشته باشد، طبیعی است که همواره این کشور در معرض هدف باشد.

مقاومت در جنگ ۳۳ روزه طرح خاورمیانه جدید آمریکا را در هم شکست

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: ما علاوه بر معرکه خود با دشمن وارد معرکه هدف قرار گرفتن از سوی دشمن شده ایم؛ جهان عرب چه موضعی در برابر این اقدامات ایفا می کند؛ اقداماتی که از حمله اقتصادی تا ناسزا گویی ها و اتهام زنی ها را شامل می شود و بخشی از معرکه ایست که مقاومت لبنان از آغاز فعالیت خود در سال ۱۹۸۲ با آن مواجه بوده و موفق شده اهداف اسرائیلی آمریکایی در اشغال لبنان را از بین ببرد، مقاومت در سال ۲۰۰۶ نیز موفق شد پروژه خاورمیانه جدید را در هم بشکند، بنابراین طبیعی است که این مقاومت مورد حمله قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما وارد مرحله جدیدی شده ایم که با همان بصیرت و همان اقدامات و دقت از آن نیز به خواست خدا عبور خواهیم کرد، شما مطمئن باشید که این مقاومت قادر است با تمام جدیت و قدرت از تمامی سختی های موجود در حال و آینده عبور کند.

اسرائیل می داند که لبنان دیگر لقمه ساده ای برای آن نیست

نصرالله گفت که اسرائیل و تمام کشورهایی که پشت سر این رژیم قرار دارند، می دانند که لبنان دیگر لقمه ساده ای برای آن ها نیست.

ارتش نباشد، صلح، ثبات، دولت و کشور باقی نخواهد ماند

وی در ادامه با اشاره به هجوم شدید علیه ارتش لبنان گفت که اگر ارتش آسیب ببیند صلح و ثبات در کشور باقی نخواهد ماند و دولتی نیز باقی نمی ماند، ارتش عامل اساسی در حمایت از کشور است، حرف ما امروز این است که باید این موسسه از درگیری های سیاسی کنار گذاشته شود؛ چرا که اگر خدای نکرده ارتش سقوط کند یا دچار هرج و مرج شود؛ دیگر صلح و ثبات و دولت و کشور باقی نخواهد ماند.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود به مناسبت جشن افطار سالیانه هیئت مقاومت گفت: حتی اگر فرض کنیم که ارتش لبنان خطاهایی داشت باید به معالجه این خطاها در حدود آن پرداخته و می بایست به محافظت از ارتش بپردازیم و مانع از گسسته شدن آن شده و می بایست در میان جوانان به فرهنگ سازی در قبال ارتش بپردازیم.

ارتش لبنان شریک مقاومت در دفاع از کشور است

وی افزود: باید به جوانان بگوییم که ارتش ضامن وطن و شریک مقاومت بوده و باید روزی بیاید که ارتش بتواند از وطن دفاع کند. ارتش سازمانی است که تمامی فرزندان این کشور از تمامی گروه ها و طوایفش در آن جمع شده اند.

آمریکا و اعراب نمی خواهند که لبنان ارتش قدرتمندی داشته باشد

سید حسن نصرالله در بخشی دیگر از سخنان خود به ضعیف بودن ارتش لبنان اشاره کرد و گفت: ایران آمادگی خود برای تجهیز و تقویت ارتش لبنان را ابراز داشت اما اراده آمریکا و برخی کشورهای عربی منطقه مانع از آن شده که ارتش لبنان ارتشی قوی و قدرتمند باشد.

فکر تجاوز به لبنان دیگر برای اسرائیل آسان نیست

وی در این سخنرانی تاکید کرد که دشمن اسرائیلی در جنگ آتی پیش از آنکه چشمانش به سوی بمباران بیروت باشد نگران الجلیل ِ [شمال فلسطین اشغالی] خواهد بود. امروز دیگر کسی نمی توان بدون پرداخت هزینه به لبنان تجاوز کند.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: ما مدعی معصوم بودن ارتش نیستیم اما باید نسبت به وضعیت امنیتی جدید آگاه بوده و نسبت به آن هشیار باشیم. من از رسانه ها می خواهم درباره اخباری که به نقل آن می پردازند آگاه باشند.

سید حسن نصرالله گفت: در صورتی که وضعیت لبنان را با توجه به اوضاع منطقه مقایسه کنیم می فهمیم که در وضعیت خوبی قرار داریم.

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان سخنرانی خود بار دیگر تاکید کرد که ما همواره آماده گفت وگو و مذاکره با دیگر گروههای سیاسی لبنان هستیم.