به گزارش پارس به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، مهدی مهدوی کیا که به عنوان مدیر فنی تیم ملی جوانان به ایتالیا سفر کرده است، ظهر امروز به منظور حضور در مراسم برترین های سال فوتبال آسیا، وارد فرودگاه دبی شد و امشب دبی را به مقصد کوالالامپور که کنفدراسیون فوتبال آسیا در آنجا مستقر است ترک می کند و پس از حضور در مراسم برترین های سال آسیا، به عنوان سفیر فوتبال پایه آسیا، راهی ایران خواهد شد و صبح چهارشنبه در فرودگاه امام خمینی (ره) تهران خواهد بود.


وی که قرار است بازی خداحافظی اش در دیدار ستارگان پرسپولیس و میلان برگزار شود، چهارشنبه شب به اردوی پیشکسوتان پرسپولیس ملحق خواهد شد و در برنامه های جانبی میلانی ها نیز مشارکت خواهد کرد.
مهدی مهدوی کیا درباره برگزاری این بازی عنوان کرد: این بازی می تواند یکی از بزرگترین و به یادماندنی ترین بازی های فوتبال کشورمان باشد. به هر حال ستارگان مشهور و مطرحی از باشگاه میلان به تهران می آیند و برای اولین بار ستارگان تاریخ پرسپولیس دور هم جمع شده اند و با هم تمرین می کنند و در بازی حضور خواهند داشت که این خود یک اتفاق جالب و نادر است. بنده امیدوارم این بازی با شکوه بدون مشکلی برگزار شود. به هر حال این بازی بازتاب بین المللی خواهد داشت و باید در ایران به آن نگاهی ملی و بین المللی داشته باشیم.
بازیکن پیشین پرسپولیس درباره شروع تمرینات تیم ستارگان پرسپولیس گفت: خبرها را خوانده ام و خوشحالم که این بازی بهانه ای شده تا همه آنهایی که در پرسپولیس بوده اند دور هم جمع شوند. پس از مدت ها همدیگر را ببینند و لحظات خوشی داشته باشند. بنده خودم شخصا دوست دارم خیلی از این عزیزان را که سال ها از نزدیک ندیده ام را ملاقات کنم.

 

وی افزود: بر حسب وظیفه از همه بزرگان پرسپولیس در دهه ۴۰ و ۵۰ و همچنین پیشکسوتان دهه های ۶۰،۷۰ و ۸۰ تشکر می کنم که دور هم جمع شده و این اتفاق را رقم زدند. این اتفاقات با محوریت آقای پروین و بزرگان دهه ۴۰ و ۵۰ پرسپولیس شکل گرفته و آنها بزرگی کرده و همه را دور هم جمع کرده اند.


کاپیتان اسبق تیم ملی ایران درباره عدم حضور علی دایی در دیدار ستارگان پرسپولیس و میلان گفت: پرسپولیس روز جمعه یک بازی مهم و ۶ امتیازی را با تیم تراکتورسازی در تبریز دارد و تیم پرسپولیس روز پنجشنبه باید عازم تبریز شود. در فوتبال حرفه ای باید نگاه حرفه ای داشت و طبیعی است که آقای دایی باید روی تیمش تمرکز داشته باشد و او پاسخگوی انتظارات هواداران میلیونی پرسپولیس است. به هر حال شخصا دوست داشتم آقای دایی که از مفاخر فوتبال ما هستند در این بازی به میدان می آمدند اما باید شرایط را درک کرد و بدانیم که یک مربی باید روی همه مسائل تیمش اشراف داشته و تمرکز کافی و وافی داشته باشد.


مرد سال فوتبال آسیا در سال ۲۰۰۳ در پاسخ به این سوال که درباره تیم اعزامی ستارگان میلان چه نظری دارید، گفت: لیست اسامی منتشر شده را دیده ام. خیلی از آنها اسطوره های فوتبال میلان ایتالیا و جهان هستند. بسیاری از آنها نیز چهره های مشهور و شناخته شده ای هستند که سال ها در تیم ملی، باشگاه میلان و دیگر باشگاه های ایتالیایی و اروپایی به میدان رفته و کارنامه ای پر از افتخار دارند. اینکه نفراتی مثل باره سی، مالدینی، گتوزو و خیلی های دیگر به ایران می آیند اتفاق جالبی است و من از باشگاه پرسپولیس و شخص آقای رویانیان و مجموعه ایشان تشکر می کنم که این برنامه ریزی بزرگ را انجام داده و امیدوارم با همکاری همه ارگان ها و یک سازماندهی خوب بهترین میزبانی برای آنها در نظر گرفته شود تا بازتاب بین المللی این بازی یک بازتاب مثبت و خوب باشد.
مهدوی کیا در پاسخ به این سوال که در بازی خداحافظی ات چند دقیقه به میدان خواهی رفت و چه زمانی دور افتخار و خداحافظی می زنی، گفت: اینها مسائل جانبی است که باید با باشگاه، آقای پروین و همچنین میلانی ها هماهنگی های لازم را انجام دهیم اما بنده قلبا معتقدم که این بازی، بازی خداحافظی من نیست بلکه بازی خداحافظی تمام ستاره هایی خواهد بود که آن روز در ورزشگاه آزادی به میدان می روند که اگر قرار به دور خداحافظی و افتخار باشد، این اتفاق باید با حضور تمام بزرگان، پیشکسوتان و ستارگان پرسپولیس انجام شود و فکر می کنم بهترین زمان آن بعد از سوت پایان بازی باشد.


وی افزود: به هر حال در فوتبال ما کمتر به خاطر داریم که برای بازیکنی بازی خداحافظی در نظر گرفته شده باشد اما باشگاه پرسپولیس و آقای رویانیان زحمت کشیده و چنین اتفاقی را رقم زده اند و من معتقدم این بازی، بازی تجلیل و خداحافظی همه آنهایی خواهد بود که مقابل میلان به میدان می روند. پیشکسوتان و بزرگان پرسپولیس همگی عزیزان و بزرگترهای من هستند و بنده نیز آن روز یکی خواهم بود مثل بقیه و از همه آنها تشکر می کنم که بیایند و به عنوان بازیکن و میهمان ویژه در استادیوم باشند و لحظاتی خاطره انگیز برای فوتبال دوستان و هواداران پرسپولیس رقم بزنند. این بازی متعلق به همه پیشکسوتان پرسپولیس است و من افتخار می کنم که در کنار آنها بازی کنم.
مهدوی کیا با اشاره به تامین هزینه های برگزاری این مسابقه توسط بخش خصوصی گفت: اینکه یک تیم بزرگ به ایران بیاید و تمامی هزینه های آن با مشارکت بخش خصوصی تامین شود، یک اتفاق مهم است که می تواند الگویی باشد برای اینکه در آینده شاهد حضور تیم های بزرگ در ایران باشیم.

به هر حال آقای رویانیان پیگیری های زیادی انجام داده و توانسته اند بازی را با مشارکت بخش خصوصی سازماندهی کنند. جا دارد از شرکت کانون ایران نوین و مدیریت آن که هزینه های بازی را تامین کرده، تشکر کنم و خوشحالم که قرار است بخشی از عواید برگزاری این مسابقه در میلان و تهران صرف امور خیریه و حمایت از کودکان بی سرپرست یا سرطانی شود. فکر می کنم این معنوی ترین بخش این مسابقه باشد و امیدوارم هواداران پرسپولیس با حضور پرشمار خود در ورزشگاه آزادی در این کار خیریه مشارکت کنند.


مهدوی کیا در پایان درباره اینکه تصور می کنید چه تعداد تماشاگر به ورزرشگاه آزادی بیاید، گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا بارها پرسپولیس را به عنوان پرطرفدارترین تیم آسیا معرفی کرده است. همیشه می گوییم پرسپولیس ۳۰ میلیون هوادار دارد. امیدوارم حالا که این تیم مشهور و صاحبنام به ایران می آید و ستارگان تاریخ پرسپولیس هم دور هم جمع شده اند شاهد حضور انبوه هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باشیم. هواداران پرسپولیس با حضور خود در استادیوم آزادی از ستارگان تاریخ پرسپولیس تجلیل و قدردانی خواهند کرد و به طور کلی معتقدم باید به این بازی یک نگاه ملی داشت و انشاءا… همه فوتبالدوستان در کنار هم از این بازی لذت خواهند برد و فارغ از رنگ ها از آنهایی که جوانی شان را صرف تیم ملی فوتبال ایران کرده اند قدردانی کرده و بهترین میهمان نوازی را از ستارگان میلان خواهند داشت.