به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در پی سفر محمد رویانیان به ایتالیا و برگزاری نشست با گالیانی قائم مقام باشگاه آث میلان به منظور برقراری روابط دوجانبه بین دو باشگاه پرطرفدار آث میلان و پرسپولیس و همچنین نشست هایی که در ایتالیا و ایران بین رویانیان، فرانکو بارسی و مدیران شرکت میران برگزار شد موضوع برگزاری دیدار ستارگان تاریخ میلان و پرسپولیس در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا طی یک ماه گذشته مکاتباتی بین مدیرعامل باشگاه و تیم ستارگان میلان برای برگزاری این بازی خیریه و به یادماندنی انجام شد.

میلانی ها ابتدا تاریخ پیشنهادی خود برای سفر به تهران را به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده بودند که با توجه به مقارن بودن سفر آنها با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی برگزاری تاریخ این بازی تغییر کرد و طرفین برای انجام این بازی در هفتم آذرماه سال جاری با یکدیگر به توافق رسیدند و بر اساس مذاکرات و مکاتباتی که طی دو هفته گذشته انجام شده بود پیش نویس قرارداد نیز تنظیم شد و توافقات لازم برای عقد قرارداد از نظر مالی، نفرات اعزامی و سایر جوانب حاصل شد و مقرر گردید نمایندگان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس طی سفری به ایتالیا توافقات را نهایی و رسمی نمایند.

بهروز منتقمی قائم مقام باشگاه به اتفاق امیرعلی حسینی مدیر روابط بین الملل پرسپولیس چهارشنبه شب با پرواز تهران - دوحه به قطر رفته و از آنجا عازم پاریس و سپس میلان شدند. قائم مقام باشگاه پرسپولیس ظهر امروز در هتل محل اقامت خود نشست مفصلی با دکتر قاضی نماینده مشترک دو باشگاه پرسپولیس و میلان و کارلو باروفی مدیر شرکت میران (هماهنگ کننده بازی) داشتند. شرکت میران که پس از سفر رویانیان به ایتالیا تاسیس شده و نام این شرکت در بر گیرنده نام میلان و ایران است قرارداد تنظیم شده را پذیرفت و ساعت ۱۶ عصر امروز نشستی در ساختمان جدید باشگاه میلان برگزار شد. در این جلسه ۹۰ دقیقه ای بهروز منتقمی قائم مقام باشگاه پرسپولیس و حسینی با مائورو تاولا مدیر ارتباطات و بین الملل باشگاه آث میلان و همچنین دانیل ماسارو ستاره اسبق این تیم مطرح ایتالیایی جلسه ای داشته و درباره برگزاری بازی با یکدیگر به تبادل نظر پرداختند. در نهایت قراردادی بین باشگاه آث میلان، شرکت میران و باشگاه پرسپولیس به امضا رسید. باشگاه پرسپولیس همچنین قرارداد جداگانه ای با شرکت میران امضا خواهد کرد.

** ماسارو: ۲۸ نوامبر منتظر هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی هستیم

در این نشست تاولا مدیر امور بین الملل باشگاه آث میلان نسبت به برگزاری هرچه بهتر این بازی تاکید کرده و خواستار هماهنگی های هرچه بیشتر بین دو باشگاه شد. دانیل ماسارو بازیکن اسبق آث میلان که همچنان با این باشگاه در بخش های مختلف همکاری دارد نیز ابراز امیدواری کرد این بازی خیریه و به یادماندنی با شکوه هرچه تمام تر برگزار شده و حضور پررنگ هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی می تواند بر جذابیت های این بازی بیفزاید.

ماسارو در این جلسه نسبت به اینکه تیم ستارگان آث میلان در تهران با ستارگان سابق پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین تیم فوتبال آسیا دیدار می کند ابراز خرسندی کرد و رو به دوربین خطاب به هواداران پرسپولیس گفت: پنجشنبه ۲۸ نوامبر (هفتم آذرماه) در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی منتظر شما هستیم. حضور پرشمار هواداران می تواند بر جذابیت این بازی بیفزاید. به طور حتم هواداران پرسپولیس در بازی بین ستارگان سابق میلان و پرسپولیس حضور پررنگی خواهند داشت و ما امیدواریم هیچ مشکلی به وجود نیاید و شاهد یک بازی به یادماندنی و با شکوه در تهران باشیم.

ماسارو که از طریق قائم مقام باشگاه پرسپولیس در جریان افتخارات و معرفی پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین تیم فوتبال آسیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته بود عنوان کرد: ما بسیار مشتاقیم که این بازی با حضور پرشمار هواداران پرسپولیس برگزار شود. نفرات مطرحی تیم ستارگان میلان را در سفر به تهران همراهی خواهند کرد و امیدوارم با توجه به علاقه مندی مدیران باشگاه پرسپولیس شاهد برقراری ارتباط بین آکادمی میلان و پرسپولیس باشیم.

** جزئیات جدید از برنامه ها نحوه حضور میلانی ها در تهران

تیم ستارگان میلان متشکل از ۱۸ بازیکن سابق این تیم و ۷ همراه روز چهارشنبه ششم آذر با پرواز ایران ایر به تهران سفر خواهد کرد و جمعه نهم آذرماه ایران را ترک می کند. در ابتدا قرار بود از بین دو پرواز ALL ITALY و ایران ایر یکی انتخاب شود که در نهایت پرواز شرکت ایرانی حامل کاروان میلان خواهد بود. همچنین قرار است باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه ای به باشگاه ایتالیایی برنامه سفر اعضای تیم ستارگان میلان از زمان ورود به ایران تا خروج از کشور را اعلام کند.

قائم مقام و مدیر روابط بین الملل باشگاه شب گذشته ضمن بازدید از ساختمان جدید باشگاه میلان که به مساحت ۹۰۰۰ متر مربع احداث شده در نشست با دانیل ماسارو ستاره سابق آث میلان و نماینده تیم ستارگان میلان و همچنین مائورو تاولا مدیر روابط بین الملل ضمن توافق درباره سفر تیم میلان درباره جوانب این سفر مذاکراتی داشتند. در این نشست دو نماینده میلان خواستار اعلام فاصله فرودگاه تا هتل، فاصله هتل تا ورزشگاه، نام استادیومی که بازی قرار است در آن برگزار شود و همچنین سایر اطلاعات جانبی شدند. میلانی ها همچنین پیرو مذاکرات و مکاتبات قبلی تاکید کردند یک برنامه بازدید از مراکز خیریه و همچنین گشت و گذار در شهر برای آنها در نظر گرفته شود.

بهروز منتقمی قائم مقام باشگاه اطلاعاتی درباره این مسائل به آنها ارائه و اعلام کرد باشگاه پرسپولیس برنامه سفر ستارگان میلان از زمان ورود به فرودگاه امام خمینی تا خروج از ایران را به طور مکتوب به آنها اعلام خواهد کرد.

سفر ستارگان میلان به تهران قطعی شده است و باشگاه پرسپولیس متعهد شده که تا پایان هفته جاری ۷۰ درصد مبلغ مورد توافق در قرارداد را پرداخت نماید. ستارگان میلان بخش قابل توجهی از مبالغ دریافتی را به یک موسسه خیریه در میلان اهدا خواهند کرد.

به گفته مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس منابع مالی برگزاری دیدار ستارگان میلان و پرسپولیس درپی توافق محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه با بخش خصوصی تامین شده است و جزئیات این توافق طی روزهای آتی در یک کنفرانس خبری اعلام خواهد شد.

** مالدینی، بارسی، ماسارو، اودو، بوبان، پانکارو و… رو در روی قدیمی های پرسپولیس

تیم ستارگان میلان با ارسال نامه ای به باشگاه پرسپولیس نام ۱۸ بازیکن اعزامی خود را معرفی کرده که در بین آنها اسامی بازیکنان مشهور و مطرحی به چشم می خورد. تمامی بازیکنان معرفی شده از سوی آث میلان نفراتی هستند که سابق حضور چندین ساله در این تیم پرافتخار ایتالیایی را داشته اند. پائولو مالدینی، فرانکو بارسی، دانیل ماسارو، سباستیانو روسی، ماتسیمو اودو، زوانمیر بوبان، جوزپه پانکارو و… از جمله نفراتی هستند که تیم ستارگان میلان را در سفر به تهران همراهی خواهند کرد. احتمال دارد تا زمان حضور تیم ستارگان میلان در تهران این فهرست دچار تغییرات کوچکی شود.

حسین قدوسی درباره اعضای تیم ستارگان پرسپولیس هم به ایسنا گفت: طبق برنامه ای که باشگاه در نظر گرفته تیم ستارگان پرسپولیس با دعوت از تعدادی از پیشکسوتان مطرح تاریخ پرسپولیس و توسط این پیشکسوتان انتخاب خواهند شد. قرار است از هر دهه دو یا سه پیشکسوت به باشگاه دعوت شوند تا پس از بررسی همه جانبه اعضای تیم ستارگان پرسپولیس انتخاب شوند.

وی افزود: در حال حاضر هیچ یک از اعضای تیم ستارگان پرسپولیس انتخاب نشده اند و فقط با علی پروین درباره قبول سمت سرمربی گری پرسپولیس صحبت هایی شده است. پروین تمایل دارد که اعضای تیم با حضور نزدیک به ۱۰ پیشکسوت به صورت کمیته ای از پیشکسوتان انتخاب شود.