به گزارش پ ارس به نقل از ایسنا، دولت های اروپایی از ماه مه که انگلیس درج نام شاخه نظامی حزب الله لبنان را در لیست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا خواستار شد در رابطه با این مساله با بن بست مواجه شده اند.

چند کشور عضو اتحادیه اروپا این مساله را رد و تاکید کرده اند که چنین اقدامی احتمالا باعث بی ثباتی لبنان می شود.

این کشورها درباره وجود مدارک موثق در رابطه با دست داشتن حزب الله در حمله به پایگاه تفریحی ساحلی شهر بورگاس بلغارستان سوالاتی مطرح کرده اند.

این پیشنهاد کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا احتمالا نگرانی ها در زمینه پیچیده شدن روابط میان این اتحادیه و لبنان را در پی قرار دادن نام حزب الله در لیست سیاه کاهش می دهد.

دو تن از دیپلمات های اتحادیه اروپا اعلام کردند، مفاد این پیشنهاد مبنی بر این است که اتحادیه اروپا باید به مذاکره با تمامی احزاب سیاسی در لبنان ادامه دهد و سرمایه گذاری خود را در بیروت حفظ کند.

یکی از دیپلمات های حامی این مساله اعلام کرد: مذاکرات در رابطه با این پیشنهاد در جریان است و این مساله نشان می دهد که اتحادیه اروپا درباره پاسخ به حملات تروریستی در خاکش بسیار جدی است.

این پیشنهاد انگلیس طی هفته های اخیر در اروپا ضرورت یافته چرا که حضور حزب الله در جنگ سوریه احساس شده است.

دیپلمات ها می گویند، بسیاری از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله فرانسه و آلمان حامی این پیشنهاد انگلیس هستند اما اتفاق نظر در این مورد ضروری است و استرالیا، جمهوری چک و ایرلند در میان دولت های اتحادیه اروپا هستند که نسبت به این مساله ابراز تردید کرده اند.

حزب الله هرگونه دخالت در حملات بورگاس را که منجر به کشته شدن پنج تبعه اسرائیلی و یک راننده بلغاری شد، رد کرده است.

قرار دادن نام این گروه در لیست سیاه تغییر اساسی سیاست اتحادیه اروپا را نشان می دهد که سال هاست در برابر فشار اسرائیل و واشنگتن برای انجام این تصمیم مقاومت کرده است.

سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جریان نشست اخیر وزرای امور خارجه این اتحادیه در بروکسل این مساله را مطرح کردند.

یکی از سخنگویان کاترین اشتون اعلام کرد که هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی افزود: مذاکرات در حال انجام بوده و هرگونه تصمیمی نیازمند اتفاق نظر است.