به گزارش پارس به نقل از تسنیم، آرزو دهقانی با اشاره به افزایش مصدومان چهارشنبه پایان سال به تعداد ۱۴۸ نفر اظهار داشت: ۵۰ نفر از این افراد در محل مورد مداوا قرار گرفتند و ۹۷ مجروح دیگر برای درمان بیشتر به بیمارستان ها انتقال یافتند.

وی افزود: در این راستا ۱۲۵ نفر از مجروحان مرد و ۲۳ نفر از این مجروحان زن هستند، همچنین بیشترین تعداد مجروحان مربوط به تهران و در رتبه دوم مجروحیت چهارشنبه پایان سال نیز مربوط به قطب شمال غرب کشور است.

مدیر روابط عمومی معاونت درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: این آمار ۱۴۸ مجروح چهارشنبه پایان سال مربوط به آمار اورژانس کشور است و احتمال دارد که مجروحان و مصدومان دیگری نیز وجود داشته باشد که خودشان به صورت مستقل به مراکز درمانی مراجعه کرده باشند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین آسیب ها به چشم، گوش و در مجموع به صورت افراد وارد شده است. در این زمینه فوتی هم داشتیم که باید سازمان پزشکی قانونی آمار آن را اعلام کند.

مرگ یک دختربچه ۸ساله

بر این اساس سردار حسین ساجدی نیا رئیس پلیس تهران بزرگ در گفت وگو با تسنیم، در تشریح آخرین وضعیت چهارشنبه پایان سال به مرگ یک دختربچه ۸ساله در شهرک راه آهن اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه ساعت ۲۰: ۳۰ امشب یک دختربچه ۸ساله به دنبال انفجار کپسول گاز در آتش جان خود را از دست داد.

مجروحیت ۴۴ پایتخت نشین بر اثر انفجارهای چهارشنبه پایان سال

در این راستا محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به مجروحیت ۴۴ نفر در پایتخت که در دو بیمارستان یافت آباد و مطهری پذیرش شده اند، اظهار داشت: بیشترین درصد سوختگی مجروحان در تهران ۶۰ درصد بوده است.

وی افزود: این آمارها مربوط به پذیرش در این دو بیمارستان است که برخی از این افراد خودشان به صورت مستقل به بیمارستان مراجعه کرده اند ولی درصد بالایی از آنها به وسیله آمبولانس ها به بیمارستان انتقال یافته اند.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمارستان ها و متخصصان مربوطه در حال آماده باش هستند و ارائه خدمات به مجروحان ادامه دارد.

کودک یک ساله کم سن ترین مجروح چهارشنبه پایان سال پایتخت

در این راستا حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه تاکنون در این ساعت (۲۱: ۴۵) روز سه شنبه بالغ بر ۱۷ مجروح به بیمارستان منتقل شدند، اظهار داشت: بر این اساس ۱۴ مجروح نیز در محل حادثه مورد درمان قرار گرفتند.

وی افزود: ۱۵ مورد از مأموریت های اورژانس تهران نیز کنسل شد و این به آن معنا است که تکنسین های فوریت های پزشکی با اورژانس به محل حوادثی که گزارش شده بود اعزام شدند ولی مجروح مورد نظر توسط افرادی دیگر به بیمارستان انتقال یافته بود.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران بیان کرد: بین ۱۷ مجروحی که به بیمارستان انتقال یافتند ۴ مجروح از نیروهای آتش نشانی بودند که دچار سوختگی و مجروحیت از ناحیه پا و کمر شده بودند و یک کودک یک ساله نیز بر اثر اصابت مواد محترقه دچار مجروحیت شد که به بیمارستان لقمان منتقل شد.

عباسی با اشاره به اینکه حادثه ای در خیابان ۱۳ آبان منجر به مصدومیت یک نوجوان ۱۸ساله شد که از ناحیه دست و صورت دچار مجروحیت شد، اظهار داشت: این نوجوان مجروح توسط اورژانس به بیمارستان مطهری منتقل شد.

وی افزود: در این راستا حادثه ای دیگر در نارمک باعث مصدومیت دو نوجوان شد که بر اثر ترکیدگی نارنجک دچار مجروحیت از ناحیه صورت، چشم و دست شدند که به بیمارستان مطهری انتقال یافتند.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران بیان کرد: حادثه دیگری نیز در یاغچی آباد رخ داد که یک نفر دچار مجروحیت شد ولی به دلیل عدم همکاری فرد مجروح، امکان انتقال وی به بیمارستان میسر نشد. همچنین ۵ نفر دیگر نیز در محل حادثه ها مورد درمان قرار گرفتند.

در این راستا در ساعت ۱۴: ۱۰ دقیقه نیز گزارشی مبنی بر حادثه انفجار مواد محترقه و مصدومیت ۴ نفر به اورژانس اعلام شده بود که این ۴ نفر که شامل دو نوجوان ۱۷ و ۱۸ ساله و دو جوان ۲۰ و ۲۷ ساله بودند در محله رسالت و خیابان حیدرخانی دچار حادثه شدند. این ۴ مصدوم چهارشنبه پایان سال که از ناحیه صورت، چشم و گوش دچار مجروحیت شدند توسط اورژانس به بیمارستان مطهری منتقل شدند.