به گزارش پارس به نقل از فارس، هرساله اولین روز از ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خمینی (ره) بیت رهبر معظم انقلاب اسلامی قاریان حافظان و مسئولان فعالیت های قرآنی کشور مهمان رهبر معظم انقلاب هستند و ساعت ها در کنار یکدیگر از انوار قرآن کریم بهره مند می شوند.

در این محفل افراد متعددی از قاریان و حافظان برجسته کشور و همچنین برخی از قاریان مصری که برای اجرای برنامه در طول ماه رمضان به ایران سفر کرده اند به تلاوت قرآن کریم می پردازند « احمدشحات احمد لاشین» یکی از قاریان مصری که امسال به ایران آمده و در آن محفل نیز حضور داشت و قرآن تلاوت کرد.

تأثیرپذیری از « انور شحات انور» مرا موفق کرد

با اشاره به نحوه علاقه مندی به قاری شدن خود، گفت: دوست پدرم یکی از قاریان بزرگ قرآن است، او مرا به تلاوت زیبای قرآن تشویق کرد و من نیز به خاطر او و خودم شروع به تلاوت قرآن کریم کردم.

وی ادامه داد: زمانی که صدای استاد « انور شحات انور» را شنیدم تحت تاثیر قرار گرفتم و چون شیوه ای که این استاد تلاوت می کرد را دوست داشتم، سعی کردم قاری موفقی شوم.

تلاوت در محضر رهبر مسلمانان جهان افتخاری در کارنامه من است

این قاری مصری با اشاره به تلاوت قرآن کریم در اولین روز ماه مبارک رمضان در محضر مقام معظم رهبری تصریح کرد: من اولین بار بود که رهبر مسلمانان جهان را از نزدیک می دیدم، به همین دلیل احساس غیرقابل وصفی داشتم. ایشان شخصیت بزرگی است و تلاوت در محضر ایشان افتخاری در کارنامه تلاوت های من است.

به رهبر انقلاب به فارسی گفتم « چطوری؟ » او هم لبخند زد

شحات احمد افزود: من در دیدار با امام خامنه ای حتی با ایشان شوخی نیز کردم و به زبان فارسی گفتم « چطوری؟ » که ایشان با لبخند جواب من را دادند.

وی بهترین خاطره خود در ایران را دیدار با مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه داد: زمانی که به مصر بازگردم برای تمامی دوستانم از خاطرات دیدار با امام خامنه ای خواهم گفت، چرا که این دیدار برای من شیرین ترین و دل انگیزترین خاطره بود.

نمایشگاه قرآن باید محل اتصال و پیوند مسلمانان شود

وی در خصوص اهمیت نمایشگاه قرآن گفت: نمایشگاه قرآن باید محل اتصال و پیوند مسلمانان شود، چرا قرآن کتابی مشترک بین مسلمانان و منشأ تمام خوبی ها است.

به تلاوت « کریم منصوری» علاقه خاصی دارم/ تلاوت « سیدجواد حسینی» خاص و زیباست

این قاری مصری با اشاره به قاریان ایرانی مورد علاقه اش، خاطرنشان کرد: من به تلاوت استاد « کریم منصوری» علاقه خاصی دارم، چون بسیار زیبا و با احساس قرآن را تلاوت می کند، همچنین « سیدجواد حسینی» یکی از قاریانی که به لبنان آمده بود و من با وی دیدار کردم نیز تلاوت زیبا و خاصی دارد که مورد پسند من است.