به گزارش پارس به نقل از فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه پارلمان در جمع خبرنگاران در خصوص پذیرش پروتکل الحاقی گفت: طبق قانون اساسی تصمیم گیری درباره ملحق شدن به NPT و مباحث اینچنینی با مجلس است.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی راضی نمی شود بدون دریافت امتیاز و احقاق حقی از ملت پروتکل الحاقی پذیرفته شود اظهار داشت: ما اساسا با پذیرفتن پروتکل الحاقی مخالف نیستیم اما برای تحقق آن شروطی داریم.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: اگر غربی ها به مواردی که در قرارداد برای ما در نظر گرفته شده است تن دهند مجلس نیز در این زمینه تصمیم مناسبی اتخاذ خواهد کرد.

توکلی در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات ژنو خاطرنشان کرد: من به مذاکرات خوشبین هستم و احتیاط را بسیار لازم می دانم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره محرمانه بودن مذاکرات هسته ای تصریح کرد: عقل اقتضاء می کند که اینگونه باشد؛ مگر می شود مذاکرات را قبل از به نتیجه رسیدن سر خیابان جار زد.

این نماینده مردم در خانه ملت در پاسخ به سوالی درباره تصمیم مجلس در خصوص حذف پرداخت یارانه به سه دهک درآمدی بالای جامعه گفت: من اصرار دارم که سه دهک برخوردار جامعه از لیست یارانه بگیران حذف شده و یارانه دریافت نکنند.

وی با بیان اینکه دولت برای تامین یارانه های نقدی کسری دارد تصریح کرد: اگر دولت بخواهد یارانه ای پرداخت کند باید پول پرقدرت چاپ کند.

توکلی در پاسخ به این سوال که این سه دهک چگونه باید شناسایی شوند اظهار داشت: شما در محل زندگی خود پولدار ها را نمی شناسید؟ ؛ دولت با آمار ثبتی می تواند این افراد را شناسایی کند زیرا گردش مالی صاحبان حساب در بانک مرکزی موجود است.

وی اضافه کرد: کسانی که دارای خودروهای گران قیمت نیز هستند مالکانشان مشخصند و از این طریق می توانند افراد را شناسایی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شنیده شده غربی ها در مذاکرات ژنو خواستار تعطیلی فرود و نطنز و توقف غنی سازی شده اند، نظر شما در این باره چیست اظهار داشت: همه باید به دولتی که مردم به آن رای داده و وزرایش از مجلس رای اعتماد گرفته اند کمک کنیم و منتظر بمانیم تا دولت در این باره اظهار نظر کند.

توکلی ارزیابی درباره جزئیات مذاکرات را کار غلطی دانست که در همین زمینه گفت: خالی کردن پشت دولت کار غلطی است، البته همه ما نگرانیم ولی اعتماد می کنیم تا ببینیم مسائل چگونه پیش می رود.