به گزارش پارس ، مهدی رحمانیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که « بدیهی است که رییس جمهور باید در انتخاب اعضای کابینه خود استقلال داشته باشد» اظهار کرد: رییس جمهور منتخب شعارهایی داده و برنامه هایی ارایه کرده و باید تیم کاری خود را با انتخاب خود برگزیند تا بتواند این برنامه ها را اجرا کند.

وی در ادامه افزود: نمی توان اظهارنظرهای افراد را کنترل کرد و رسانه ها و جریان های سیاسی نظرات خود را اعلام می کنند. اگر اظهارنظرها براساس حسن نیت باشد، بسیار پسندیده است.

رحمانیان همچنین با اشاره به این که « خود آقای روحانی هم اعلام کرده اند که آماده دریافت پیشنهادات هستند» تصریح کرد: من اظهارنظرهای افرادی که به دنبال تحمیل گزینه ای به روحانی باشند را نمی پسندم.

مدیرمسوول روزنامه شرق در ادامه با بیان این که « شرایط کشور، منطقه و جهان یک شرایط ویژه است» اظهار کرد: همه جریان های سیاسی و اجتماعی کشور باید در این شرایط کمک کنند تا آقای روحانی کابینه ای متناسب با شعارهای خود انتخاب کند.

وی در پایان افزود: دولت با شرایط سخت و پیچیده ای چه به لحاظ بودجه کشور و چه به لحاظ تحریم ها و فشارهای خارجی روبروست. با این وجود این مرحله قابل گذر است مشروط به اینکه همه به دولت کمک کنند.