به گزارش پارس ، ولید دنده بر در گفتگو باباشگاه خبرنگاران با بیان این که بعد از مشاهده ی ابتلای تعدادی از شهروندان نواحی خلیج فارس به ویروس کرونا تمهیدات ویژه ای از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در نظر گرفته شده است گفت: با توجه به این که ویروس کرونا پنج کشور جهان را گرفتار کرده است و علی رغم شیوع این ویروس سردسیری در مناطق گرمسیر وورد پیدا کرده است؛ بر اساس همکاری و اطلاعات سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت کشور عربستان و ایران دستورالعمل ها و تمهیدات ویژه ای برای مقابله با این ویروس در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به تمهیدات لازم برای مقابله با ویروس کرونا که همانند آنفلوآنزاست اما با این تفاوت که از طیق سرماخوردگی بدون علائم شروع و تا تنگی نفس شدید ادامه پیدا می کند تصریح کرد: پیشگیری ها و اطلاعات کافی در خصوص روش های انتقال و چگونگی درمان و روند آن به تیم های پزشکی حج و زیارت ارائه شده است و تا این لحظه ابتلای زائران ایرانی به علائم این بیماری گزارشی ارائه نشده است.

دنده بر در خصوص دیگر علائم این ویروس افزود: تنگی نفس، سردرد، تب و لرز، درد عضلانی، درد سینه و آب و ریزش بینی از علائمی است که هر زائر ایرانی در هنگام سفر عمره و تا ۱۰ روز بعد از بازگشت باید نسبت به آن ها اقدام لازم را در خصوص درمان و مراجعه به مراکز درمانی انجام دهند.

وی در ادامه بیان داشت: تا امروز این ویروس، درمان قطعی ندارد و واکسن هم برای آن تعبیه نشده است و روند درمان این بیماری به صورت حمایتی است.

دنده بر در پایان در خصوص پیشگیری از این ویروس خاطر نشان کرد: رعایت نکات بهداشتی فردی، بهترین راه پیشگیری از انتقال این ویروس است.