محمد باقر قالیباف  رئیس مجلس شوراى اسلامى عصر امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه طی تماس تلفنى با حموده صباغ، رئیس مجلس مردمى جمهورى عربى سوریه در خصوص تحولات اخیر در فلسطین و قدس شریف به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

قالیباف در ابتداى این تماس تلفنى با تجلیل از مقاومت مردم فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستى، گفت: ما کشورهاى اسلامى حامى مردم فلسطین، نباید در برابر جنایات اخیر رژیم خونخوار و کودک­‌کش صهیونیستى سکوت کنیم و مى ­بایست هم از نظر سیاسى و هم از نظر ابعاد انسانى و حقوق بشرى، از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

رئیس مجلس شوراى اسلامى در بخش دیگرى از سخنان خود ضمن محکوم کردن بمباران غزه توسط مزدوران صهیونیست، افزود: حمایت آمریکا و  برخی کشورهاى غربى از اقدامات جنایتکارانه و ضد انسانى رژیم صهیونیستى در  کشتار مردم فلسطین، مایه حیرت و تأسف فراوان است.

وی در پایان این گفت‌وگوى تلفنى بر حمایت جمهورى اسلامى ایران از مردم مظلوم و مقاوم فلسطین تاکید کرد و خواستار تحرک جدى پارلمان­‌ها براى توقف جنایات رژیم صهیونیستى شد.

حموده صباغ، رئیس مجلس مردمى جمهورى عربى سوریه نیز در این مکالمه تلفنى با اشاره به کشتار اخیر مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستى در روزهاى اخیر گفت: این رژیم مانند خنجرى سمى از ۱۹۴۸ به جنایات خود ادامه مى دهد و علیه بشریت و نقض حقوق انسان­ها اقدام می‌­کند.

وى افزود: ما در مجلس سوریه جنایات آنها را محکوم کردیم و در اتحادیه مجالس کشورهاى عضو سازمان همکارى اسلامى (PUIC) بیانیه شدید اللحنى صادر کردیم. 

رئیس مجلس مردمى جمهورى عربى سوریه در ادامه این گفتگوى تلفنى ، ضمن قدردانى از مواضع جمهورى اسلامى ایران در حمایت از آرمان مردم مظلوم فلسطین گفت: سوریه نیز همانند جمهورى اسلامى ایران، مسأله فلسطین را مسأله اصلى و اساسى خود می‌­داند و براى کمک به آزادى قدس شریف و سرزمین­هاى اشغالى، از هیچ تلاشى دریغ نخواهد کرد.