«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت که فلسطین برای مزایده و مناقصه و فروش نیست و کسانی که در کنار این مساله مهم ایستاده‌اند، ایثار و فدارکاری می‌کنند و در راه آن شهید می‌شوند.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن اظهار داشت که بخشی از دلایل جنگ ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه یمن، مواضع این کشور در قبال مسایل امت اسلامی است.

عبدالسلام افزود: اسرائیل همچنان دشمن شماره یک امت اسلامی است و هیچ معامله و توافقی باعث فراموشی و حذف موضوع فلسطین نشده است.

سخنگوی جنبش انصارالله تاکید کرد که جنگ علیه یمن، سوریه، عراق، تحریم ایران و همچنین ترور سردار سلیمانی، به دلیل مواضع شریف آنها در قبال مسایل محوری امت اسلامی است.

عبدالسلام تصریح کرد: مشارکت رژیم صهیونیستی در حملات علیه یمن و حمایت لجستیکی و اطلاعاتی از ائتلاف متجاوز سعودی، برای همگان شناخته شده است.

او گفت که ریاض در اجرای طرح ابتکاری رهبر انصارالله درباره تبادل اسرای سعودی بازداشت شده در یمن با فلسطینیان محبوس در عربستان، تعلل می‌کند و آن را به تاخیر می‌اندازد.

سخنگوی جنبش انصارالله گفت که سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله پرونده زندانیان فلسطینی در عربستان پیگیری می‌کند.

محمد عبدالسلام با تاکید بر اینکه یمن در ششمین سال مقاومت خود به سر می برد، تصریح کرد: یمن به نمونه و الگوی شریف مقاومت در برابر متجاوزانی که در شرایط خیلی بدی به سر می‌برند، تبدیل شده است.  

وی همچنین گفت که مذاکرات و رایزنی صنعاء با سازمان ملل ادامه دارد، اما این نهاد بین المللی می‌خواهد آتش بس به صورت موقت در یمن برقرار شود و در عین حال پرواز جنگنده‌های ائتلاف سعودی روی آسمان یمن ادامه داشته باشد.

سخنگوی انصارالله تاکید کرد که سازمان ملل با مواضع آمریکا و انگلیس همسو است و از همین روی، اقدام خاصی برای بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر و رفع محاصره یمن انجام نمی‌دهد.