«محمود الزهار» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) در سی و سومین سالروز تأسیس جنبش حماس بر قدرت مقاومت در برابر اشغالگری‌ رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

   به گزارش وبگاه خبری «الاعلام الحربی»، عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت: «من به ایران اعتماد دارم. اگر با این کشور و سوریه همکاری کنیم می‌توانیم سرزمین‌های اشغالی را آزاد کنیم. اینان همان کسانی هستند که می‌توان به آنها تکیه کرد».

محمود الزهار همچنین گفت: «ما باید ابزارهای را بهترین حالت توسعه دهیم و همیشه تجاوز دشمن اسرائیلی علیه خودمان را پیش‌بینی کنیم. ما باید در محاسباتمان در نظر بگیریم که تجاوزهای اسرائیل تکرار خواهد شد».

وی افزود: «عادی‌سازی روابطی که رخ داد،  بدترین حالت انحطاط در جهان عرب و جهان اسلام طی این مدت بود این سازش عالی‌ترین سطح حمایت از دشمن نیز بود. ما در برابر یک جنبش صهیونیستی-عربی قرار داریم که وفاداری یهودیان و همراهان آنها را با میلیاردها دلار می‌خرند؛‌ اما این مسئله تأثیری بر ما نخواهد داشت».

الزهار ادامه داد: «جنبش حماس نمی‌تواند با برنامه تشکیلات خودگران موافقت کند. تشکیلات خودگردان نیز نمی‌تواند از برنامه‌های خود دست بردارد».

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین همچنین گفت: «سازمان آزادی‌بخش به مرحله‌ای رسید که همه را نادید گرفت و بدون مشورت با کسی رفت و توافق اسلو را امضا کرد. موافقت ما با اصل دو دولتی به این علت است که اگر نتوانیم تمام فلسطین را داشته باشیم، آنچه موجود هست را زنده می‌کنیم».

محمود الزهار ادامه داد:‌ «تقصیر ما آن بود که، در توافق مکه (توافق میان حماس و فتح) بخشی از دولت را رها کردیم و هنگامی که آن را رها ساختیم با سلاح به ما تعرض کردند. آنچه در توافق مکه جریان داشت، اشتباه بود».

الزهار همچنین با انتقاد از ارتباط تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی گفت که رام‌الله نمی‌تواند با آنچه «اسرائیل» می‌گوید، موافقت نکند و همین مسئله باعث شکست آشتی شد.

محمود الزهار ادامه داد: «آشتی مقاومت با کسی که با اشغالگران همکاری می‌کند چون کسی است که نمک در چای می‌ریزد. مقاومت مردمی نمی‌تواند با هماهنگی امنیتی [با رژیم صهیونیستی] سازگاری پیدا کند». 

الزهار اشاره دارد به اقدام اخیر تشکیلات خودگردان فلسطین در از سرگیری هماهنگی‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی که به مدت شش به حالت تعلیق درآمده بود.