غلامرضا منتظری ، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «پارس نیوز» با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس بیان کرد: امام راحل در کارنامه درخشان زندگی خودشان افتخارات و نوآوری های فراوانی را به عنوان یک میراث ارزشمند در تاریخ و تمدن این سرزمین به یادگار گذاشتند یکی از آنها بحث روز جهانی قدس بود اعتقاد بنده این است که اینها الهام خداوندی است و به سادگی اتفاق نمی افتد تصمیماتی که در آینده مسلمانان و جهان اسلام می‌تواند تاثیرات فراوانی را به جا بگذارد که یکی از آنها روز جهانی قدس است این تصمیم الهی حضرت امام پیامد های مختلفی را در پی داشته و خواهد داشت که انسجام و اتحاد امت اسلامی است.

وی افزود: اعتقاد ما این است که آنچه زمینه تحول جهانی را در عصر ظهور فراهم می کند انسجام امت اسلام است در بین مولفه های مختلفی که برای وحدت جهان اسلام وجود دارد هیچکدام اثرگذاری شان به اندازه روز جهانی قدس نیست که ذهن و دل تمام مسلمانان و قلمرو شان به آن معطوف شده و راجع به آن هیچ اختلاف نظری ندارند بنابراین اولین اثر که نامگذاری روز قدس داشت پیوند مسلمانان را فراهم می‌کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: نکته دوم بحث تقویت روحیه استکبارستیزی و ظلم ستیزی و عدالت طلبی است که ملت مظلوم فلسطین سال‌هاست در نتیجه سیاست های دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی تحت ستم هستند بی تفاوتی جرمی نابخشودنی است و این نامگذاری سبب شد که جهان اسلام و ملت هایی که احساس مسئولیت دارند و آزادی خواه هستند.

*روز جهانی قدس هرسال پرده جنایات مستکبران را در برابر دیدگان جهانیان کنار می زند

منتظری تاکید کرد: هر ساله در آستانه روز جهانی قدس یک بار دیگر پرده جنایات مستکبران و به ویژه رژیم صهیونیستی را در برابر دیدگان جهانیان کنار بزنند و ببینند که ماهیت آن آن چیست رژیم ای که تا بن دندان مسلح است و با دستور آمریکا از تخریب واهمه‌ای ندارد و از کشتن انسان ها و کودکان بی گناه و نسل کشی هیچ واهمه ای ندارد بنابراین روزجهانی قدس فرصت مغتنمی است که ماهیت پنهان مستکبران با محوریت رژیم صهیونیستی برای جهانیان بیشتر آشکار شود و سند مظلومیت ملت فلسطین است.

او گفت: نکته سوم احساس مسئولیت و همدردی مسلمانان نسبت به روز جهانی قدس است که آثار و برکات فراوانی دارد رسول اکرم می فرمایند اگر کسی شب را به صبح برساند و همسایه اش گرسنه باشد باید پاسخگو باشد. در حدیثی دیگر داریم که می‌فرمایند مسلمان نباید نسبت به سرنوشت مسلمانان دیگر به تفاوت باشد امام راحل نیز با ابتکار عمل تجلی مسئولیت پذیری مسلمانان را در مقیاس جهانی فراهم کردند.

نماینده مردم گرگان درمجلس ابراز کرد: لذا می بینیم که هر سال در آستانه روز جهانی قدس یک وحشت و نگرانی در اردوی استکبار اتفاق می افتد و این به دلیل موج خروشان مسلمانان در جایی جای جهان است.

منتظری اظهار کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که در شرایط جهانی فعلی تاثیرگذاری روز قدس بیشتر از گذشته شده ما در حوزه جبهه مقاومت از فلسطین یاد می کنیم و فلسطینی های عزیز با تمام وجود در ایجاد نهضت مقاومت نقش بسیار مهمی داشته اند و سردار دلها شهید سلیمانی نیز توانست این قطرات پراکنده مقاومت را به یک جبهه منسجم و اثربخش تبدیل کند که نتیجه اش را هم در فلسطین و هم در لبنان و یمن دیدیم و موفقیت های فعلی آثار و برکات جبهه مقاومت است.

وی عنوان می کند که نکته پایانی در این بحث این است که در شرایط کنونی به نظر می رسد که امسال اولین سالی است که شهید سلیمانی را در جبهه مقاومت و در کنار خودمان به جهت جسمی نداشتیم اما روح او حاضر است و انتظار و این شهید بزرگوار از ما این است که در سال جاری با وجود تمام مشکلات به ویژه شیوع کرونا باید حضور خودمان را به اشکال مختلف بیش از گذشته نشان دهیم.

منتظری درانتها گفت: باید خشم مقدس مسلمانان به ویژه ایران اسلامی را بیش از گذشته نشان دهیم و حجله محکم اتحاد اسلامی بر چهره مستکبرین زده شود ما امیدوار هستیم در روز جهانی قدس بار دیگر وحدت و یکپارچگی ایران اسلامی و جهان اسلام را ببینیم.