به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی بعد از ظهر پنج‌شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز دوم و سوم پروژه آبرسانی شهدای سلفچگان که در حسینیه روستای جنداب قم برگزار شد، عید غدیر را عید ممتازی برای همه مسلمانان دانست و اظهار داشت: منشأ ایجاد وحدت برای امت اسلامی و پیدا کردن صراط مستقیم و راه روشن در این عید مشخص شده است که اگر همه توجه کنند سعادت دنیا و آخرت را پیدا خواهند کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: کمبود آب مسئله مهم در کشور است و در استان قم نیز به دلیل خشکسالی این موضوع شدت بیشتری دارد، لذا از سال‌ها پیش پیگیری لازم جهت انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم انجام گرفته است و در حال حاضر این استان از آب پایدار برخوردار است.

اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها

وی با بیان اینکه برای آبرسانی به روستاها ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است، افزود: با توجه به وضع مالی کنونی، سعی خواهیم کرد این بودجه پایدار شود.

لاریجانی مهم‌ترین دغدغه کشور را مسئله بیکاری عنوان کرد، و ابراز داشت: در روستاها و شهرها اگر سرمایه گذاری برای تولید و آبادانی نداشته باشیم، نخواهیم توانست مشکل بیکاری را حل کنیم.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها و برخی عدم مدیریت‌ها، مشکلاتی را در کشور به وجود آورده و موجب صدمه خوردن در تولید شده است، گفت: باید به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب اشاره کرده‌اند توجه کنیم و تولید را رونق بخشیم.

نماینده مردم قم در خانه ملت، با بیان اینکه رونق اقتصادی و تولید موضوع اصلی کشور است، ادامه داد: با همه مشکلاتی که وجود دارد، باید فرصت‌های سرمایه گذاری و رونق تولید را به وجود آورد و از جوانان با استعداد و سرمایه گذاران حمایت کرد.

وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: دغدغه اصلی در این مذاکرات این بوده است که با حفظ خط قرمز که رهبری به آن اشاره کرده‌اند، پایه‌ها و بنیان‌های اصلی این دانش حفظ و زمینه توسعه آن در کشور فراهم شود و علاوه بر آن نیز تحریم‌ها برداشته و شرایط اقتصادی بهبود یابد.

لاریجانی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه باید گام بلندی در آبادانی کشور برداشته شود، گفت: سرمایه گذاری در برنامه ششم محور اصلی خواهد بود.

وی با بیان اینکه رونق تولید موجب ازدیاد ثروت در یک کشور می‌شود، تأکید کرد: برای حل معضل بیکاری افزایش قدرت اقتصادی و تولید رونق باید ادارات کوچک شود و هرچه دولت کوچک شود زمینه برای آبادانی شهر و روستا بیشتر فراهم می‌شود.

آل سعود حیثیت خود را در جهان اسلام تخریب می‌کند

رئیس مجلس در خصوص حادثه منا نیز گفت: این یک حادثه بزرگ و غم انگیزی بود که موجب کشته شدن هزاران نفر به ویژه تعدادی از هموطنان کشورمان شد.

وی با اشاره به مدیریت بد و ضعیت سعودی‌ها در حج امسال به ویژه در وقوع حادثه منا و پس از آن افزود: آل سعود با این رفتار حیثیت خود را در جهان اسلام تخریب می‌کند.