به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد فرج احمد دبیرکل حزب اسلامی کردستان عراق صبح امروز‌ (سه‌شنبه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار لاریجانی روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق را دوستانه و برادرانه ارزیابی کرد و گفت: دو کشور مهم و بزرگ منطقه به عنوان دو همسایه مسلمان و برخوردار از تمدن و تاریخ غنی دارای مناسباتی دوستانه و برادرانه هستند.

وی با اشاره به مسائل منطقه‌ای بویژه تحولات اخیر در مبارزه با تروریزم داعش در عراق گفت: مردم عراق پس از سال‌ها تحمل دیکتاتوری رژیم سابق و سپس اشغال خارجی اکنون با فاجعه جنایات غیر انسانی تروریست‌ها روبروست که ثبات و امنیت کل منطقه را با مخاطره مواجه کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی وحدت کشورهای اسلامی در مقابله با مشکلات درونی جهان اسلام را امری ضروری برشمرد و افزود: تنها قدرت‌های بزرگ و استعمارگر از اختلافات موجود در بین کشورهای مسلمان در جهت کسب منافع خاص خود و استهلاک بنیه و قدرت بدنه جهان اسلام بهره می‌برند.

وی با اشاره به موضوع یمن گفت: مشکلات داخلی یمن راه‌حل نظامی و حمله خارجی ندارد و تنها از طریق انجام گفت‌وگوهای ملی و مذاکرات یمنی ـ یمنی می‌توان به پایان بحران در این کشور امیدوار بود.

در ادامه این دیدار آقای محمد فرج احمد دبیر کل حزب اسلامی کردستان عراق نیز از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و قدرتمند در منطقه و جهان اسلام نام برد و با اشاره به روابط خوب دو کشور همسایه گفت: جمهوری اسلامی ایران در لحظات دشوار و طاقت فرسا برای مردم عراق در کنار مردم این کشور بوده است.

وی افزود: باید تلاش‌های گسترده‌ای در سطح جهانی، اسلام در کشورهای منطقه برای مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه از طریق تقویت وحدت بین مسلمانان صورت گیرد و قدرت جهان اسلام برای مقابله با دشمنان خارجی و مزدوران داخلی کشورها در سایه یکپارچگی در اندیشه و عمل مسلمانان تجلی پیدا می‌کند.