به گزارش پارس ، ضرغام صادقی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه انتخاب کابینه امری پیچیده است، گفت: از آنجا که دکتر حسن روحانی با شعار اعتدال روی کار آمده است طبیعتا در کابینه اش حضور افراد با روحیه افراطی گری و یا تفریط محلی از اعراب ندارد که طبیعتا این موضوع باعث تنگ تر شدن دایره انتخاب وزرا می شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی عده ای برای اعمال نظرات و گزینه های خود در کابینه آینده فشار و تنگنا را بیشتر می کنند آنها به دنبال سهم خواهی و کسب منفعت خود هستند، این در حالی است که باید اینگونه فشارها به حداقل برسد. باید این آزادی عمل را به رییس جمهور منتخب بدهیم که به شعارهایش عمل کند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: طبیعتا رییس جمهور منتخب با داشتن استقلال برای انتخاب وزرا می تواند کابینه ای را همراه و همگام برای حل مشکلات مردم ایجاد کند طبیعی است که با افزایش فشارها به رییس جمهور منتخب رسالت و ماهیت کاری و عملکردی او با مشکل مواجه می شود.

صادقی اضافه کرد: وقتی وزیری با رییس جمهور هماهنگ نباشد و به قول آقای روحانی بدون بلیط وارد پستی شود طبیعتا نمی تواند همگام و همراه با دولت آینده مطالبات مردم و رهبری به خصوص در موضوع رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی را برای خلق حماسه اقتصادی جامه عمل بپوشاند.

وی تاکید کرد: باید به رییس جمهور منتخب اجازه داد تا در فضایی آرام و به دور از فشارها، سهم خواهی ها، مصلحت طلبی شخصی و گروهی مبتنی برنظرات و دیدگاه های خود کابینه اش را تشکیل دهد. کابینه ای که خروجی آن انتخاب وزرایی با منش و رفتار معتدل، توانمند، متعهد، متدین، دلسوز و دارای دغدغه رفع مشکلات مردم می شود.

این عضو هیات رییسه مجلس خاطر نشان کرد: اگر اجازه انتخاب صد در صدی کابینه به رییس جمهور منتخب داده شود آنگاه رییس جمهور منتخب می توانند با مطالعه دقیق و هماهنگی لازم کابینه آینده را انتخاب کند. طبیعتا این وزرا دارای حاشیه های حداقلی هستند و به پیگیری وظایف ذاتی وزارتخانه های مرتبط می پردازند، رویکردی که نتیجه نهایی آن شیرینی و حلاوت در کام مردم است.

صادقی همچنین با تاکید بر پرهیز رسانه ها از گمانه زنی و طرح نام وزرای احتمالی آینده، گفت: رسانه ها و تمامی افراد صاحب نظر، جریانات سیاسی و نخبگان جامعه باید از این گمانه زنی ها پرهیز کنند تا توقعاتی در ذهن افراد نام برده ایجاد نشود و در نهایت باعث به حاشیه رانده شدن برخی افراد صاحب صلاحیت نگردد.