به گزارش پارس به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کارلوس کی روش گفت: روز گذشته در یکی از روزنامه های صبح که به دنبال ضربه زدن به تیم ملی و کاپیتان آن است، مطلبی نادرست و کذب به چاپ رسید که نیاز به توضیح جهت روشن شدن افکار عمومی دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ادامه داد: در درجه اول باید بگویم که ما به طور کامل از چاپ سفارشی و خاص این مطلب در این روزنامه مطمئن هستیم و می دانیم این افراد به دنبال چه اهداف و مقاصدی هستند. اینکه چه کسانی و با چه هدفی و برای چه این مطالب نادرست را عنوان می کنند برای ما روشن و آشکار است. البته اینگونه مطالب در این روزنامه خاص برای نخستین بار نیست که به چاپ رسیده و مطالب نادرست دیگری نیز توسط همین افراد و به سفارش آنها در این روزنامه نوشته شده است.

کی روش عنوان کرد: مطلب دومی که باید به آن اشاره کنم این است که اینگونه مطالب تنها با هدف گمراه کردن افکار عمومی و به صورت کاملا کذب بیان می شود، به هیچ عنوان صحت ندارد. چیزی که بیشتر باعث ناراحتی می شود این است که چرا پس از صعود تیم ملی به جام جهانی و در یک بازی دوستانه این افراد در مورد عملکرد بازیکنان تیم ملی اعلام نظر می کنند.

سرمربی تیم ملی گفت: می خواهم یادآوری کنم که این حمله غیرمسئولانه به تیم ملی و کاپیتان آن کاملا به سمت و سوی نقطه قوت تیم ملی و کسی است که تاثیرگذارترین و گلزن ترین بازیکن تیم در صعود تیم ملی به جام جهانی بوده و این بازیکن دقیقا همان کسی است که در سال گذشته به عنوان یکی از بهترین بازیکنان آسیا توسط AFC انتخاب شده بود و به خاطر همین رفتارهای نادرست در حال حاضر در فوتبال ایران جایی ندارد.

کی روش در پایان گفت: برای روشن شدن افکار عمومی و ذهن هواداران باید بگویم که من برخلاف رویه همیشگی و عقایدم مجبور به اعلام اطلاعات و آمار بازی کاپیتان تیم ملی هستم. نکونام در بازی مقابل گینه در نیمه اول ۵.۴۸۸ کیلومتر و در نیمه دوم ۵.۸۹۱ کیلومتر و در مجموع بازی ۱۱.۳۷۹ کیلومتر دوندگی داشت و قطعا با اعلام این آمار دقیق، مشخص خواهد شد که این افراد دیدگاه نادرستی داشته و به صورت گمراه کننده و غیرمسئولانه نسبت به تیم ملی ایران مطالب نادرستی را به چاپ رسانده اند.