وبگاه صهیونیستی «والا»، امروز (پنجشنبه)، به نقل از مشاوران کابینه رژیم صهیونیستی گزارش داد که تل‌آویو نگران مواضع آتی « جو بایدن » رئیس‌جمهور منتخت آمریکا در قبال ایران است.

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از والا گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نگران است که «جان کری»‌ وزیر خارجه سباق آمریکا و «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا و «وندی شرمن» که تازگی به عنوان معاون وزیرخارجه دولت آتی آمریکا انتخاب شده، مواضع دولت آتی آمریکا در قبال ایران را تحت تأثیر قرار دهند.

در گزارش والا آمده است که «ران درمر»‌ سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا که از نزدیک‌ترین افراد به نتانیاهوست، به برخی مقامات آمریکا خبر داده است که تل‌آویو از تأثیر احتمالی جان کری، سوزان رایس در دوره بایدن نگران است.

مطابق با این گزارش، برخی مقامات بلندپایه در آنچه شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی خوانده می‌شود، نگرانی خود را «از مردان [دولت] اوباما بویژه معاون وزیر خارجه جدید که مذاکرات [پیشن با ایران] را نیز هدایت کرد»، نگران هستند؛‌ مذاکراتی که به توافق سال ۲۰۱۵ با ایران انجامید.

در ادامه این گزارش آمده است که مقامات رژیم صهیونیستی به‌طور خاص به روابط پرتنش نتانیاهو با کری و رایس و همچنین انتقادات این دو شخص از سیاست‌های تل‌آویو به‌ویژه در ارتباط با ایران اشاره می‌کنند.

والا به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی نوشت که رایس، درمر را به عنوان سفیر «اسرائیل» در آمریکا در نظر نمی‌گرفت بلکه «او را یکی از فعالان حزب جمهوری‌خواه آمریکا می‌دانست و درباره سفر او به لاس وگاس» برای دیدار با «شلدون ادلسون» یکی از بزرگترین کمک‌کنندگان مالی به پویش‌های جمهوری‌خواهان، جوک می‌ساخته است.

اما در مقابل، والا خبر داد که تل‌آویو از «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی بایدن و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه او نگرانی کمتری دارد.

در ادامه این گزارش همچنین اشاره شده که سالیوان، روز یکشنبه گذشته، در گفت‌و‌گو شبکه «سی‌ان‌ان» گفته است، «بایدن بر طرح مسئله زرادخانه موشکی ایران پافشاری خواهد داشت».

والا همچنین به نقل یک مقام بلندپایه در تیم بایدن نوشت: «در طی زندگی سیاسیش، رئیس‌جمهور منتخب یکی از بزرگترین حامیان اسرائیل بوده است چراکه بایدن و معاون او (کاملا هریس) و مشاوران آنها اعتقاد دارند که روابط میان دو طرف متکی بر منافع استراتژیک و ارزش‌های مشترک است و اینکه بایستی این روابط عمیق حفظ شود و تحت تأثیر مسائل سیاسی داخلی قرار نگیرد».

مقام یادشده در ادامه گفت: «دولت بایدن نه‌تنها تقویت روابط آمریکا با اسرائیل را تضمین می‌کند بلکه برای برخودار شدن از حمایت دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه مشتاق خواهد بود».