به گزارش پارس ، غلامحسین کرباسچی در گفت وگو باایسنا، در پاسخ به این پرسش که" آیا کارگزاران در دولت جدید نسبت به قبل فعال تر خواهد شد؟ " ، گفت: اگر فضای امنیتی در کشور در آینده برطرف شود، این زمینه فراهم خواهد شد که احزاب و گروه های سیاسی و همچنین رسانه ها فعالیت جدی تری داشته باشند و این شامل حزب کارگزاران سازندگی نیز می شود.

وی با بیان اینکه" احزاب به دنبال کارهای ضدامنیتی و به هم زدن امنیت در کشور نیستند" ، اظهار کرد: امیدواریم با مستقر شدن دولت جدید فضایی که در طول این سال ها شاهد آن بودیم تغییر کند و به احزاب و شخصیت های سیاسی که در زمینه های مختلف اظهارنظر می کنند نگاه سیاسی شود نه نگاه امنیتی.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره تعامل این حزب با رییس جمهور منتخب و اینکه جایگاه این حزب در دولت آتی چگونه خواهد بود، گفت: اعضای حزب کارگزاران در خدمت آقای روحانی بوده و هستند و اینکه در آینده جایگاه آن چگونه خواهد بود بستگی به انتخاب آقای روحانی دارد.

کرباسچی در واکنش به برخی اظهارات درباره سهم کارگزاران در دولت یازدهم، با توجه به قرابت این حزب و حسن روحانی تاکید کرد: کارگزاران خود را محق تر از دیگران نمی داند و دنبال این حرف ها نیست و هرجا که لازم باشد به آقای روحانی کمک می کند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه" کارگزاران دیدگاه خود را در مورد مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مطرح می کند" ، گفت: فعال شدن کارگزاران در عرصه سیاسی بستگی به فضای سیاسی کشور و رفع فضای امنیتی دارد.

وی درباره برنامه احتمالی حزب کارگزاران برای دیدار با رییس جمهور منتخب نیز گفت: برخی از اعضای حزب دیدار داشته اند و دارند و بدون ارتباط نیستند، به مانند برخی دیگر از گروه های اصلاح طلب که ارتباط دارند.