به گزار ش پارس به نقل از واحد مرکزی خبر حاکی است، سیل های ویرانگر در هند نیز ادامه دارد و تازه ترین خبرها از مرگ ۶تن حکایت دارد و سیل در استان کرمان کشور ما نیز خساراتی در پی داشت.

شمار تلفات سیل در افغانستان به بیش از صد نفر رسید

شمار تلفات سیل در حومه کابل و استان های شرقی افغانستان به ۱۰۴نفر رسید. به گزارش واحد مرکزی خبر، مسئول بخش مطبوعاتی فرماندهی نیروهای ارتش ملی در حوزه شرق افغانستان روز گذشته اعلام کرد: بر اثر سیل ۷۲نفر در شهرستان « سروبی» در شرق استان کابل جان خود را از دست دادند و ۲۸نفر نیز زخمی شدند. « منظور مقصودی» افزود: ۲۹نفر از اهالی این شهرستان همچنان ناپدید هستند. وی گفت: شمار تلفات سیل در استان ننگرهار به ۲۰نفر و در استان خوست نیز به ۱۲نفر افزایش یافته است. مقصودی همچنین از زخمی شدن ۶نفر بر اثر سیل در استان خوست خبر داد.

سیل در سودان ۳۸کشته بر جا گذاشت

رسانه های سودان روز دوشنبه اعلام کردند سیل ناشی از بارش شدید باران در این کشور در چند روز اخیر دست کم ۳۸کشته بر جا گذاشت. سیل در خارطوم پایتخت سودان بیشتر از دیگر مناطق خرابی به بار آورد و به فرو ریختن خانه های بسیاری منجر شد. دست کم ۳۸نفر در سودان در پی حوادثی چون فرو ریختن خانه ها در پی سیل، غرق شدن و برق گرفتگی جان خود را از دست دادند. صدها نفر از افراد مخالف دولت در منطقه امدورمان در نزدیکی خارطوم تظاهرات و دولت را به آمادگی نداشتن برای مقابله با سیل و امدادرسانی نامناسب، متهم کردند. نیروهای پلیس سودان برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده کردند.

سیل در هند ۶قربانی گرفت

یکی از مقامات پلیس هند روز دوشنبه اعلام کرد دست کم ۶ نفر از جمله دو کودک بر اثر رانش زمین ناشی از جاری شدن سیل در ایالت کرالا در جنوب این کشور جان خود را از دست دادند.

این مقام که نامش اعلام نشده است گفت: عملیات تجسس برای یافتن قربانیان بیشتر سیل و رانش زمین ادامه دارد.

خبرگزاری شینهوا از دهلی نو گزارش داد جاری شدن سیل در ماه ژوئن در ایالت اوتارکند در شمال هند، هزاران قربانی گرفت و شهرها و جاده های زیادی را تخریب کرد.

خسارت باران به ۴۰خانوار عشایری در بافت

توکلی -در پی بارندگی عصر یکشنبه در شهرستان بافت ۴۰خانوار در برخی روستاها و مناطق عشایری در محاصره سیل قرار گرفتند. رئیس جمعیت هلال احمر بافت از امدادرسانی به آسیب دیدگان روستاهای منطقه دشتاب و ۴۰ خانوار عشایری منطقه زراب خبر داد. محمودی، توزیع اقلام اولیه، کمک های ضروری و اسکان اولیه را از اقدامات انجام شده عنوان کرد. این بارندگی موجب آبگرفتگی خیابان ها و کندی عبور و مرور خودروها در مرکز شهرستان نیز شد.