به گزارش پارس به نقل از فارس، محمود احمدی نژاد در مراسم جشن شعبانیه و بهره برداری رسمی از بلوار پیامبر اعظم (ص) که پنجشنبه شب در قم برگزار شد با تاکید بر الگوسازی قم در همه عرصه های زندگی اجتماعی اظهار کرد: مردم قم و ملت ایران این مسئولیت تاریخی را به خوبی انجام خواهند داد.

وی افزود: خداوند با هیچ قوم و قبیله ای خویشاوندی ندارد و اگر ملتی از فرصت های الهی برای انجام رسالت های تاریخی خود به خوبی استفاده نکنند به سرعت قوم بهتری جایگزین آنها خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه به توانمندی و ایمان ملت ایران معتقد است، گفت: ایرانیان به پیامبر اکرم (ص) و فرزند ایشان یعنی حضرت ولیعصر (عج) عشق می ورزند و مطمئن هستم ملت ایران بار امانت سنگینی که بر دوش آنها گذاشته شده را به مقصد خواهند رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های عمرانی گسترده در قم، خاطرنشان کرد: تغییرات عمرانی در قم با سرعت چشمگیری پیش می رود و چهره قم نسبت به چند سال گذشته بسیار عوض شده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه قم هنوز به جایگاه مطلوب و شایسته خود نرسیده است، عنوان داشت: امروز از چند طرح عمرانی در قم بازدید کردم؛ یکی از آنها پروژه مترو است.

رئیس جمهور تصریح کرد: قم بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و باید وسایل حمل و نقل پیشرفته برای این شهر فراهم شود؛ حال که امکان آن وجود ندارد که همه مردم با وسیله نقلیه شخصی تردد کنند باید وسایل حمل و نقل را گسترش داد؛ شهرداری قم پیگیری های فراوانی برای به سرانجام رساندن مترو داشته و دولت هم تلاش می کند که عملیات اجرایی مترو با جدیت دنبال شود.

وی پروژه مونوریل را مورد توجه قرار داد و افزود: این وسیله جزو پیشرفته ترین وسایل حمل و نقل شهری است هرچند برخی از آن خوششان نمی آمد و مخالفت می کردند؛ یک یاحسین دیگر لازم است تا قطار هوایی قم به راه بیفتد.

احمدی نژاد با اشاره به احداث بیمارستان امام رضا (ع) در قم عنوان داشت: امیدواریم مردم قم هیچ گاه نیازی به دارو و درمان پیدا نکند اما اگر روزی بیماری گریبان کسی را گرفت این بیمارستان مجهز می تواند در خدمت مردم باشد.

رئیس قوه مجریه بلوار پیامبر اعظم (ص) را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: این طرح جزو بزرگترین پروژه های کشور از نظر معنوی، اجرایی و مادی محسوب می شود؛ بلوار پیامبر اعظم (ص) هفت کیلومتر مسیر را برای پیمودن مسیر میان حرم کریمه اهل بیت (ع) و مسجد مقدس جمکران که دو قطب دلبری شیعیان هستند آماده کرده است.

وی بیان داشت: سال ها قبل قرار بود شهرداری تهران در انجام این طرح مشارکت داشته باشد اما شورای شهر عقیده داشت که باید کار را به دست بگیرد و من هم که خود شهردار بودم قبول کردم.

احمدی نژاد با بیان اینکه همت بلند استانداری، شهرداری، شورای شهر و مردم قم موجب شد پروژه بلوار پیامبر اعظم (ص) در فاز نخست به سرانجام برسد گفت: در ادامه کار یعنی تبدیل شدن دو طرف این بلوار به زیباترین معابر، فضاهای استراحت و اماکن تجاری و اقامتی باید در چارچوب الگوی اسلامی و ایرانی صورت بگیرد.

رئیس جمهور افزود: دولت سعی می کند کمک های لازم را در اختیار قم قرار دهد تا بلوار پیامبر اعظم (ص) به طور کامل به سرانجام برسد.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه مردم قم را بسیار دوست دارد و به آنها عشق می ورزد گفت: خدا شاهد است که نوکری ملت ایران را با آقایی جهان عوض نخواهم کرد؛ خداوند را شاکرم که فرهنگ نوکری و خادمی ملت در این کشور نهادینه شده است و به فضل الهی ادامه پیدا خواهد کرد، هرجا که باشم در خدمت ملت ایران و کشور و انقلاب و فدایی مردم خواهم بود و هر زمان که ملت زیر پای خود را نگاه کنند احمدی نژاد را خواهند دید.