به گزارش پارس به نقل از فارس، « سیدتقی سهرابی» درباره دیدار رئیس سازمان صداوسیما و شورای معاونین این سازمان با رئیس جمهور گفت: خوشبختانه جلسه در مدت زمان دو ساعت و نیم بسیار خوب برگزار شد و مسائل و موارد مهمی در آن رد و بدل شد.

وی ادامه داد: پیش از این جناب آقای روحانی با گروه های مختلف و سازمان های گوناگون دیدار داشته اند و قطعا مساله رسانه هم برای ایشان مهم است و خیلی با دقت و توجه به سخنان اهالی رسانه گوش دادند.

سهرابی عنوان داشت: بچه های رسانه ملی هم در انتخابات ریاست جمهموری و هم در بحث گزارش صد روزه رئیس جمهور زحمات بسیاری کشیده اند. فقط در حوزه سیاسی و خبر ما حدود ۱۵ برنامه گفت وگوی ویژه شبکه دو را داشتیم که مدت زمان آن ۶۷۸ دقیقه بوده است آن هم با حضور وزرا و معاونین آنها. برنامه نگاه یک نیز با حضور ۲ وزیر در مدت زمان ۱۲۰ دقیقه روی آنتن رفته است. همچنین برنامه هفت روز با ۲ برنامه به موضوع گزارش ۱۰۰ روزه پرداخته است.

وی ادامه داد: در این زمان رادیو نیز بیکار نبود و برنامه موج روز رادیو با یک برنامه و شبکه خبر ۳۰۰ دقیقه در قالب ۵ برنامه « دو نیم ساعت» داشته که ۳ وزیر و ۲ معاون وزیر مهمان آن بوده اند. ضمن اینکه واحد مرکزی خبر مستند ۱۰۰ روزه را تهیه کرده و باشگاه خبرنگاران نیز ۱۰ برنامه درباره عملکرد ۱۰۰ روزه کار کرده است.

مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی در ادامه گفت وگو با فارس تصریح کرد: همه این برنامه ها، اتفاقات خوبی است. در حال حاضر شبکه ها زیاد شده اند و به صورت تخصصی و در حوزه های مشخص شده خود برنامه سازی می کنند. اگر کسی پای برنامه های صداوسیما ننشیند متوجه این میزان برنامه نمی شود ولی اگر رسانه ملی رصد شود، متوجه این تعداد برنامه و ساعت می شویم که به عملکرد دولت در ۱۰۰ روز اول اختصاص داشته است.

سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های رسانه ملی در بحث مذاکرات ژنو نیز اشاره کرد و گفت: رسانه ملی در موضوع مذاکرات ژنو که در چندین دور برگزار شد تلاش بسیاری داشت که خوشبختانه از چشم رئیس جمهور دور نمانده است. حقیقت این است که عملکرد رسانه ملی در راستای تقویت دولت است و این همراهی بسیار مطلوب است. صداوسیما نه تنها در دولت های قبل بلکه با دولت فعلی نیز همراهی بسیار خوبی دارد و هرچه جلوتر می رویم، دوستان ما در شیوه برنامه سازی و ارائه فعالیت ها به برنامه های جدید می رسند و لذا اینها از دید انسان های قدرشناس دور نمی ماند.

وی افزود: بخشی از این جلسه نیز به همین موضوع اختصاص داشت و دوستان خوشبختانه این بخش را رصد کرده بودند. درباره مذاکرات ژنو هم حوزه سیاسی بیش از ۳۰ برنامه را تدارک دیده بود. برنامه گفت وگوی خبری نیز در اختیار این موضوع بود و دوستان در دولت هر برنامه ای که می خواستند برایشان فراهم بود و البته بخشی از جلسه به همین موضوع اختصاص داشت.

سهرابی افزود: از طرفی خود آقای رئیس جمهور از شرایط امروز رسانه ها و رقابت های شدیدی که در بحث ماهواره و شبکه های معاند وجود دارد نیز آگاه هستند و فرصت خوبی شد تا همکاران ما به صورت ویژه این مسائل را بازگو کنند و از تلاش دوستانمان برای رساندن صدای رسانه ملی به همه آزادی خواهان دنیا گزارشی ارائه دهند. علی رغم اینکه دشمنان فکر می کردند ما در داخل به مشکل خواهیم خورد ولی درایت حوزه فنی سازمان این تلاش ها را ناکام گذاشت. در خارج از کشور هم صدا و هم سیمای انقلاب به گوش جهانیان می رسد. همه اینها از مواردی بود که خدمت رئیس جمهور گزارش داده شد.

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما عنوان داشت: همچنین لازم بود تا رئیس جمهور در جریان پوشش رسانه ای و موضوع مهم عبور از آنالوگ و رسیدن به دیجیتال قرار بگیرد که صداوسیما علی رغم تنگناهای موجود فرایند دیجیتالی شدن را انجام داد.

سهرابی در ادامه گفت: از سوی رئیس جمهور نیز عنوان شد که در اقصی نقاط کشور مردم خواهان دریافت پوشش رسانه ای خوب هستند که البته این موضوع متوجه مسائل مالی و فنی رسانه است. خوشبختانه در این مراسم معاونین رسانه ملی همه حضور داشتند و جلسه ای بسیار گرم و صمیمی بود.

سهرابی در پاسخ به فارس مبنی بر اینکه صداوسیما در شرایط مالی خوبی قرار ندارد، آیا جهت مساعدت از رئیس جمهور قولی گرفتید؟ تصریح کرد: همه همکاران ما شرایط کشور را می دانند و مطلع هستند و هم دولت و خود ریس جمهور با تنگناهای صداوسیما آشنا هستند. موضوع کمبود بودجه نیز روشن و بدیهی است. مطمئنیم که خود دولت توجه ویژه را به حل مسائل و مشکلات موجود دارد. ضمن اینکه درباره موضوع بودجه و مسائل مالی در این جلسه بحث نشد چون کاملا بدیهی است و قبلا آقای ضرغامی در این باره با آقای روحانی صحبت کرده بود. این جلسه بیشتر دلگرم کننده بود و آقای روحانی در سخنانی عنوان کردند که رسالت رسانه ملی، پیامبرگونه است.

وی همچنین درباره حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح رسمی شبکه نسیم که قرار است پس از ماه صفر برگزار شود، توضیح داد: دراین باره برنامه ریزی خوبی صورت گرفته و دوستان هم در حوزه سیما تلاش خوبی کرده اند. برنامه ریزی ما به شکل گذشته است و البته رئیس جمهور هم باید با این برنامه هماهنگ باشند و علاقه مند به حضور در چنین مراسم هایی باشند. شبکه نسیم دوره آزمایشی خود را سپری کرده و خوشبختانه در همین دوره میزان استقبال بسیار خوب بود و حضور قابل قبول و خوبی در حوزه استان ها داشتیم.