حجت السلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: پیامبر (ص) معلم بشریت و رحمت برای همه جهانیان بود. اینکه در دنیای امروز علم به امتیاز تبدیل شده، زندگی جامعه بشری بر مبنای پیمان است و اینکه در جوامع افتخار می‌کنند که به دنبال دموکراسی هستند همه این‌ها ارزش‌هایی است که پیامبر در آن روزگار برای همه بشریت آورد.

روحانی افزود: ما از هفته وحدت سخن می‌گوییم به معنای وحدت شیعه و سنی. ما همه مسلمانان و خانواده اهل قبله، همه در کنار یکدیگر هستیم و امامان بزرگوار ما تاکید کردند که شیعیان‌شان نسبت به آنهایی که حتی مخالف اهل بیت بودند، اگر کسی از آنها مُرد در تشییع آنها شرکت کنید و اگر کسی از آنها مریض شد به عیادت او بشتابید و آبرو و حقوق مالی مردم را مورد احترام قرار بدهید.

وی ادامه داد: اساس دعوت پیامبر بر مبنای برادری و اخوت میان همه مسلمانان بوده است، حتی آنهایی که دارای نوعی انحراف فکری بودند ولی مسلمان بودند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در دنیای امروز در صورتی می‌توانیم صلح و ثبات در جامعه ما برقرار باشد که همه به یکدیگر احترام بگذاریم. بی احترامی به پیامبر (ص) هنر نیست بلکه تشویق به خشونت و امری ضد اخلاق است.

روحانی تاکید کرد: غرب، اروپا و فرانسه اگر راست می‌گوید و واقعا دنبال این است که صلح و برادری و امنیت حاکم شود باید از دخالت در امور داخلی مسلمانان بردارد.