به گزارش پارس به نقل از مهر، «حسن بالا» عضو جنبش اسلامی نیجریه درباره آخرین وضعیت «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور، تصریح کرد: شیخ زکزاکی و همسر وی در حال حاضر در سلامت کامل به سر می برند و در حال مداوا هستند.

وی همچنین با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر برخی ملاقات ها با «شیخ زکزاکی» تأکید کرد: اخیرا برخی از اعضای انجمن علمای اسلام موفق شدند با شیخ زکزاکی ملاقات کنند.

این عضو جنبش اسلامی نیجریه در پاسخ به سؤالی پیرامون لغو یا عدم لغو ممنوعیت ملاقات خانواده شیخ زکزاکی با وی گفت: تاکنون خانواده شیخ زکزاکی موفق به ملاقات وی نشده اند، اما ارتش در حال بررسی این مسأله بوده و ممکن است مجوز این ملاقات را صادر کند.

حسن بالا در بخش دیگری از سخنان خود شمار شهدای یورش وحشیانه ارتش نیجریه به شیعیان این کشور را حدود ۲۰۰۰ نفر اعلام و اظهار داشت: علاوه بر شهدا، حدود ۷۰۰ نفر از شیعیان نیز مفقود هستند و هیچ اطلاعاتی از آنها در دست نیست.

عضو جنبش اسلامی نیجریه همچنین با بیان اینکه تظاهرات مردم این کشور در اعتراض به بازداشت «شیخ زکزاکی» همچنان به صورت گسترده ادامه دارد، اظهار داشت: این تظاهرات محدود به منطقه خاصی نیست و به صورت روزانه در سراسر کشور برگزار می شود.

وی همچنین اظهار داشت: ارتش نیجریه از تشدید تنش های ایجاد شده در کشور در هراس است و به همین دلیل دست از اقدامات خشونت آمیز علیه شرکت کنندگان در تظاهرات ضد دولتی کشیده است.