به گزارش پارس به نقل از فارس، « باراک اوباما» رئیس جمهور ایران از وضعیت به وجود آمده در مصر ابراز نگرانی کرد و گفت دولتش اوضاع این کشور را به دقت تحت نظر دارد. اوباما افزود اولیت اصلی او تامین امنیت سفارت و شهروندان آمریکا حاضر در مصر است.

وی گفت سیاست آمریکا این است که با دولتی که به صورت دموکراتیک روی کار آمده، همکاری کند. وی گفت دولت « محمد مرسی» دولتی است که به صورت دموکراتیک روی کار آمده، اما لازم است کارهای بیشتری در این زمینه صورت دهد.

اوباما افزود این وظیفه آمریکا نیست که بخواهد سران مصر را انتخاب کند، اما آمریکا می خواهد که تمام صداها در مصر شنیده شود.

وی افزود دموکراسی تنها به صندوق های رأی نیست، بلکه به نحوه برخورد با اقلیت ها بستگی دارد و اینکه هرکس باید احساس کند که در کشور صدایی دارد که شنیده می شود.

اوباما در مورد کمک های مالی آمریکا به مصر نیز گفت این کمک ها به دولتی اعطا می شود که به صدای مخالفان گوش دهد، به رسانه ها آزادی دهد و حق آزادی بیان را محترم بشمارد.

رئیس جمهور آمریکا که در کنفرانس خبری در « دارالسلام» پایتخت تانزانیا صحبت می کرد، از احتمال بروز خشونت در مصر نیز ابراز نگرانی کرد.