به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران درحالی روز گذشته ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ در تمام شهرها و مناطق ایران برگزار شد که حضور گسترده مردم در این دور از انتخابات تمام رسانه های عربی را مبهوت و غافلگیر کرد.

روزنامه فرامنطقه ای « الحیات» در گزارشی با عنوان « استقبال گسترده مردمی، رقابت ها را داغ تر می کند» به استقبال بسیار گسترده مردم ایران از انتخابات ریاست جمهوری اشاره و پیش بینی کرد که میزان مشارکت فراتر از ۸۰ درصد بوده است. این روزنامه این میزان مشارکت را دلیلی بر عزم مردم ایران در تعیین سرنوشت کشور خود برای چهار سال آینده دانست و تاکید کرد که این استقبال گسترده رقابت های این دور از انتخابات در ایران را داغ تر و گرم تر کرده است.

روزنامه لبنانی « السفیر» نیز با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری ایران تاکید کرد که شعب اخذ رای تا آخرین دقایق رای گیری که دو بار تمدید شد، مملو از رای دهنده ایرانی بود. السفیر میزان مشارکت مردم ایران را فراتر از ۷۰ درصد برآورد کرده است.

روزنامه فرامنطقه ای « الشرق الاوسط» نیز در گزارشی از انتخابات ریاست جمهوری در ایران اگرچه تلاش کرد، فضای انتخاباتی را در ایران ملتهب جلوه دهد و به این نکته اشاره کرد که کاندیداها از هواداران خود خواسته اند به خیابان ها نریزند و بیم هراس هایی در میان برخی از آنها درباره تقلب در انتخابات وجود داشت، با این حال نتوانست حضور گسترده مردم ایران پای صندوق های رای را انکار کند.

شبکه قطری « الجزیره» نیز با اشاره به نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری در ایران از حضور بیش از ۷۰ درصدی مردم ایران پای صندوق های رای سخن گفت.

روزنامه مصری « الاهرام» هم در گزارشی از انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت که میلیون ها ایرانی روز گذشته در برابر مراکز اخذ رای صف کشیده بودند تا آرای خود را به صندوق های رای بیاندازند. این روزنامه استقبال ایرانی ها از انتخابات ایران را بسیار بالا و غیر قابل پیش بینی بیان کرد. الاهرام با این حال پیش بینی کرد که انتخابات ایران به دور دوم کشیده شود.

روزنامه اماراتی « الخلیج» نیز در گزارشی با اشاره به مشارکت بالای مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری از بسته شدن صف های طولانی در برابر مراکز اخذ رای نوشت و افزود که این صحنه ای است که هم در مناطق شهر تهران چه شمال و چه جنوب آن بدون استثنا مشاهده می شد.

شبکه لبنانی « المنار» نیز با اشاره حضور گسترده مردم ایران پای صندوق های رای این حضور را نشانه حمایت گسترده مردم ایران از نظام حاکم بر این کشور دانست.

روزنامه فرامنطقه ای « القدس العربی» استقبال مردم از انتخابات را بالاتر از پیش بینی های مورد انتظار اعلام کرد و گزارش داد که دیروز صف های طولانی را در مراکز اخذ رای به خصوص در مناطق جنوبی و شرق پایتخت ایران شاهد بودیم.

القدس العربی به نقل از کارشناسان نوشت که کارشناسان حضور مردم در انتخابات با توجه به حوادث ۱۳۸۸ ضعیف ارزیابی می کردند ولی استقبال مردمی بیش از پیش بینی ها بود.