زهره سادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس امروز(چهارشنبه، 19 شهریورماه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: کشور با برخی مدیران مواجه است که گویی از اساس اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند چه رسد به اینکه بخواهند در این زمینه تلاش کنند.

وی افزود: مردم این روزها زیر سخت ترین فشارهای اقتصادی قرار گرفته اند که عمدتا معلول سیاست های غلط و خطاهای استراتژیک دولت است.

لاجوردی همچنین با بیان اینکه گرانی های افسارگسیخته مواد غذایی، مسکن ، خودرو کمر طبقات متوسط و پایین تر را شکسته است، تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات حلال بسیاری از مشکلات فضای مجازی است.باید به تسهیل ازدواج جوانان و فرزندآوری و مسکن توجه شود.

این نماینده مردم در ادامه با اشاره به این مطلب که سیاست های ابلاغی در مورد اینها به حدود 10 سال قبل می رسد، عنوان کرد: در این دوره از مجلس که به تعبیر رهبر معظم انقلاب مجلس امید و انتظار مردم است، اهمیت نقش نظارتی مجلس بیش از پیش خواهد بود چنانچه معظم له در توصیه های خود به نمایندگان اعمال نقش نظارتی مجلس را مورد تأکید قرار داده اند.

وی افزود: به عنوان پیشنهاد ایجاد مرکزی در مجلس برای پیگیری اجرای قوانین طبق تقویم مشخص و گزارش مرحله به مرحله به بخش های ذیربط می تواند اقدام موثری در این جهت باشد، همچنین نمایش وضعیت اجرای قوانین در یک سامانه برخط، اقدام مهمی در نظارت بر عملکرد بخش های مختلف کشور و شفافیت آنها خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به شهر تهران خاطرنشان کرد: گرچه مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کل کشور مشهود است اما کلان شهر تهران به عنوان پایتخت از بیشترین تراکم جمعیتی و اقوام برخوردار بوده و بیشترین معضلات اجتماعی و حاشیه نشینی را دارد.

لاجوردی در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور گفت: منافقین انقلاب همان هایی هستند که ریاکارانه برای رسیدن به مقصود خود، دستمال ابریشمی بزرگی به دست گرفتند؛ هم رجایی و باهنر را می کشند و هم به سوگ انها می نشینند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: شهید مظلوم لاجوردی، با بصیرت نافذی که داشت در وصیتنامه اش درباره آنها گفت خطر اینان به مراتب زیادتر از خطر منافقین خلق است چرا که علاوه بر همه شیوه های منافقین، در صف حزب اللهی ها قرار گرفته و آنها را در صفوف آخرین و سپس به صف بازنشستگان سوق می دهند و صفوف مقدم را غاصبانه به تصرف خود درآورده اند به گونه ای که عملا عقل و اراده منفصل برخی تصمیم گیرندگان قرار گرفته و در عزل و نصب ها و حفظ و ابقاها دست به تخریب زده و اعمال قدرت می کنند.

وی افزود: امروز نیز علیرغم همه پیشرفت های ایران اسلامی و بالندگی روزافزون تفکر انقلابی، کشور عزیزمان هنوز از حضور و نفوذ این عناصر در لایه های مختلف رنج می برد چنانچه رهبر معظم انقلاب در موارد مختلف خطر آنها را گوشزد کرده اند.

لاجوردی ادامه داد: نفوذ در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی با هدف فرو ریختن پایه های نظام از درون و تغییر محتوا و سیرت انقلاب اسلامی و در نتیجه زمام اداره کشور به دست بیگانگان، انجام گرفته و می گیرد، با دقت و بررسی موشکافانه در مسائل و مشکلات مختلف کشور، حضور چنین عناصری مشاهده می شود که می کوشند با کارشکنی های علنی به نحوی کشور را از حرکت به سمت اهداف و افق های تعیین شده باز دارند و با پاشیدن بذر ناامیدی در جامعه شرایط سخت اقتصادی را برای مردم دشوارتر کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: همان ها که اسناد ننگین 2030 و معاهده پاریس را به کشور تحمیل کردند، همان ها که بنای زندگی اشرافی مسئولان و حقوق های نجومی را در جمهوری اسلامی گذاشتند، همان ها که برای تحریم کشور به آمریکایی ها نامه نوشتند؛ نمایندگان محترم ما موظف هستیم با هوشیاری و شناخت درست شرایط کشور و رصد اولویت ها با محوریت گره گشایی از امور اجرایی کشور از این فرصت خدمتگزاری به مردم نهایت استفاده را کرده و با استفاده از ظرفیت های تقنینی و نظارتی در مقابل کارشکنی ها و فشارهای همه جانبه ای که علیه کشور ایجاد می کنند مقاومت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در عرصه قانونگذاری استحکام و کارایی قوانین مصوب می تواند این مهم را محقق کند، گفت: راهکار آن عمل به سیاست های کلی نظام قانونگذاری است که چندی پیش توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد چنانچه قوانین جامع و مانع با رعایت این سیاست های تصویب شود، امکان سوءاستفاده از آنها به حداقل خواهد رسید.

لاجوردی با بیان اینکه تداخل و تشتت قوانین، ابهام یا نقصان و تفسیرپذیری آنها در بسیاری از موارد عرصه را برای سوءاستفاده ها فراهم آورده است، بیان داشت: در عرصه نظارت مجلس باید بیش از پیش از تمام ظرفیت های تقنینی و نظارتی خود استفاده کند تا از نفوذ عناصر یاد شده در صف مدیران و مجریان جلوگیری شود.

این نماینده مردم از استان تهران در مجلس ادامه داد: برای اکثر اولویت ها و مسائل مهمی که در کشور مطرح است، سیاست های و قوانینی اعلام و ابلاغ شده لکن علیرغم گذشت سالیان زیاد، حرکتی برای حل مسائل رخ نداده برای مثال اولویت های اقتصادی کشور مانند تولید، اشتغال، تورم و اقتصاد وابسته به نفت و دیگر مسائل این حوزه علیرغم گذشت حدود 7 سال از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی همچنان اندرخم یک کوچه است.