به گزارش پارس ، فاطمه آجرلو در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه" معمولا شعار اکثر دولت ها استفاده از تمام ظرفیت های نظام بوده، اما در عمل این اتفاق نیفتاده است" ، اظهار کرد: متاسفانه در گذشته کمتر شاهد توجه به شایسته سالاری و استفاده از افراد خوشنام و رشدیافته به لحاظ علمی و نظام و دارای چهره قابل قبول جهانی بوده ایم.

وی تصریح کرد: اگر دولت آینده به حرف و شعار خود مبنی بر استفاده از تمام ظرفیت ها و توانمندی های نظام به شکل واقعی عمل کند و این موضوع را در دستور کار قرار دهد، یعنی از افراد خوشفکر، توانمند، صاحبنظر، جوان و با نشاط و البته با انگیزه استفاده کند و افراد را به خاطر وابستگی های جناحی و نگاه سیاسی کنار نگذارد، دولت بی نظیری خواهیم داشت.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به اینکه در دولت های مختلف افراد توانمندی بوده اند که با روی کار آمدن دولت های بعدی کنار زده شده اند، تاکید کرد: بدون در نظر گرفتن شایستگی افراد، بخشی از نیروی انسانی نظام اسلامی نادیده گرفته شده است و این امر باعث متضرر شدن نظام می شود که از وجود افراد پرتوان، خوشفکر و صاحبنظر بی نصیب می ماند.

آجرلو با تاکید بر اینکه مناصب در نظام اسلامی جایگاه قدرت نیست بلکه جایگاه خدمت است، تصریح کرد: امیدوارم دولت یازدهم بتواند همان چیزی که مورد اقبال مردم قرار گرفت، یعنی آمدن فردی معتدل که از همه توانمندی های نظام بهره برداری کند را در عمل اجرایی سازد تا بتواند یکی از موفق ترین دولت ها باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وجود نگاه فراجناحی، توجه به شایسته سالاری، استفاده از همه توانمندی های نظام و منها نکردن افراد شایسته به خاطر وابستگی به فرد و جناح و گرایش خاص، زمینه موفقیت دولت را بسیار افزایش می دهد.