آغاز دهه پنجم انقلاب و همزمانی آن با منویات مقام معظم رهبری در سند مدبرانه و سرشار از تدبُر و دانش گام دوم انقلاب که محوریت خطاب آن با جوانان می باشد، این روزها همزمان با آغاز فرصت و فضای ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نمود بیشتری پیدا خواهد کرد.

از جهتی مهم ترین فرصت ظهور و بروز عملی نسل جوان انقلابی، متخصص، کاربلد و کارآزموده ای است و از سویی امتحانی بزرگ برای بزرگ مردان کهن سالی است که سال های سال بر صندلی سبز بهارستان تکیه داده اند و خود را رجال سیاسی می دانند و بعضا برخی فرض دارند عمر نوح داشته و تا ابد ایشان اند که باید برای کشور بهترین قانون ها را وضع کنند‌.

وقتی سخن از مجلس شورای اسلامی میشود، قالب مردم در مقام قیاس، این دوره مجلس را از لحاظ عملکرد حتی از مجلس ششم هم ضعیف تر می دانند اما اگر با نگاه دینی بنگریم نکات مثبتی هم داشته که با دیده غیر مقرضانه باید گفت: نمیتوان ضعف مجلس دهم را کتمان کرد.

این روزها زمان امتحان خطیری است برای آنها که دایه دار اطاعت از رهبری بوده و در لبیک به فرمان ایشان مبنی بر حمایت از نسل جوان، باید میزان ولایت پذیری شان آزموده شود. البته باید خاطر نشان کرد که رهبری مخالف تجربه گرایی نبوده و در واقعیت نیز نباید تجربیات افراد پخته نادیده گرفته شود. ولی اگر قرار است مجلسی کارآمد، سرزنده، تحول گرا، موثر و پایه گذار مهم ترین قوانین در آغاز دهه پنجم انقلاب داشته باشیم، لازم و ملزوم هم است که نگاه جدی به جوانان مومن انقلابی داشته باشیم.

مجلس بنا بر فرمایشات امامین انقلاب، نیازمند نمایندگانی است که اول شرط تقوا و اخلاص را داشته باشند.  شجاع ترین، مؤمن ترین و انقلابی ترین، داشتن مرزبندی شفاف با دشمن؛ و به تعبیری دیگر متدین، کارآمد، شجاع و دلسوز مردم باشد. نماینده ملت باید نماینده مردم نه نماینده دولت باشد. نماینده باید وجدان کاری داشته باشد، اولویت های نظام و انقلاب را بفهمد، به قدرت و ثروت متوسل نشود، طرفدار ضعفا و حقوق محرومین باشد.

پایان امسال و در اسفند زمان امتحان بزرگ برای ملت شجاع ایران است، تا با انتخاب های شایسته خود، مشکلات سال های گذشته را پشت سر گذاشته و مقدمات ظهور یک دولت جوان را در ۱۴۰۰ مهیا سازند.

 

مجید عسکری