به گزارش پارس به نقل از کیهان،   امروز با یک جمع و تفریق بسیار ساده به نتیجه ای درخشان رسید و آن اینکه" اصلاح طلبان تنها ده درصد رای دارند" و با این نتیجه گیری تلاش کرد خود را دلداری دهد ازینکه" مشی افراطی گری" که" شریعتمداران کیهان نشین" طلایه دار و شیفته ی آنند با شکستی مواجه شد که می توان از آن به افتضاح یاد کرد.

اکنون که" افراط" در جدال با" عقلانیت و اعتدال" خاک شده و رو به اضمحلال می رود برخی ترجیح می دهند مقابله ی چند روز پیش خود با آقای روحانی را فراموش کنند و فعلا" رییس جمهور منتخب" را اصولگرا و از جمع خود معرفی نمایند تا ضمن کم اهمیت جلوه دادن اجماع تاریخی اصولگرایان معتدل و میانه رو با اصلاح طلبان درون نظام، کام تلخ خود را با توهمات شیرین اندکی التیام بخشند و نیز سخنی برای مخاطبان خود داشته باشند.

به عنوان نمونه آقای اسماعیل کوثری نماینده ی محترم مردم تهران روز گذشته طی سخنانی گفته است: " توصیه ام به آنهایی که سعی می کنند نقش" هاشمی" و" خاتمی" را پررنگ کنند این است که مردم این اظهارات را قبول نمی کنند و بهتر است چنین رویکردی را ادامه ندهند، اصولا باید گفت مردم دیگر به هاشمی و خاتمی اعتماد ندارند. "

در حالیکه با مشارکت تمام احزاب، گروه ها و شخصیت ها، حماسه ی سیاسی مورد تاکید مقام معظم رهبری خلق شد و چشم دنیا به کشور عزیز ما خیره ماند طرح این تحلیل های وحدت ستیز، وجهی ندارد.

افزون بر آن، رییس جمهور منتخب در حقیقت نماینده ی تمام ملت است و با در نظر داشتن اولویت های نظام و راهبرد های کلان در حوزه ی منافع ملی، به همه ی گروه ها و احزاب اعم از اصلاح طلب و اصولگرا تعلق دارد و باید منافع آحاد جامعه را در نظر بگیرد و ما نیز به این مسئله افتخار می کنیم که در مسیر انتخاب کسی گام برداشتیم که به چنین دیدگاهی باور دارد و پایبند است اما اینکه" کیهان و دوستان" اعلام می کنند اصلاح طلبان تنها از ده درصد پشتوانه ی اعتماد عمومی برخوردارند یا مردم دیگر به" هاشمی" و" خاتمی" اعتماد ندارند، سوالات زیادی در ذهن مخاطبان خود ایجاد می کند که به سه مورد آن می پردازیم:

نخست: روزی نیست" جریده ی وزین کیهان" که از" بیت المال" تغذیه می کند در صفحه ی ۲ و طی مطالبی چون اخبار ویژه، ستون گفت و شنود یا سخن سردبیر به اصلاح طلبان نتازد و تمام این طیف را به چوب خیانت نراند و رهبران و بزرگانشان را - بی توجه به سابقه شان در نظام و انقلاب - کذا و کذا نخواند.

سوال اصلی اینجاست که اینهمه هزینه ی مالی و فکری برای تخریب و تخطئه ی گروهی که توان جلب آرای تنها ده درصد از مردم را دارد آیا با قانون" هزینه و فایده" همخوانی دارد؟ آیا بهتر نیست" کیهان" این" اقلیت بی مقدار و کم شمار! ! " را به حال خود رها کند تا خود به خود و بدون صرف هزینه های گزاف به بوته ی فراموشی سپرده شوند؟

این توان مالی و تبلیغاتی را معمولا برای کنار زدن مخالفان قدرتمند و دارای پتانسیل بالای اقبال عمومی صرف می کنند نه مخالفانی که قادرند تنها ده درصد از رای مردم را به خود اختصاص دهند و تلف کردن این هزینه ها، فقط بخاطر رقبای ده درصدی، دور از خردمندی است.

سوال دوم: آقای روحانی کاندیدای مورد توافق و حمایت آقایان" هاشمی" و" خاتمی" بود. هیچکدام از احزاب اصولگرا و در راس آن" جامعتین" از آقای روحانی اعلام حمایت نکردند بلکه بر عکس برخی مطبوعات این طیف با احتیاط از اینکه آقای" روحانی" مورد حمایت شحصیت های اصلاح طلب بوده حملاتی را نسبت به او تدارک می دیدند.

علیرغم این اتفاقات، ایشان پیروز انتخابات شدند که تحلیل گران بی طرف این پیروزی را مرهون" اجماع نیروهای معتدل" و حمایت قاطع شخصیت هایی چون" هاشمی، خاتمی، سید حسن خمینی، علی مطهری" و… می دانند.

سوال اینجاست که آقای کوثری بر چه مبنایی می گویند مردم به" هاشمی و خاتمی" اعتماد ندارند و مرادشان از" مردم" دقیقا چیست؟ همچنین وقتی کاندیدای مورد حمایت این دو شخصیت طراز اول نظام، شگفتی ساز می شود اگر حود آقایان" هاشمی و خاتمی" کاندیدا می شدند چه اتفاقی رقم می خورد؟

سوال سوم: معمولا به هر انتخاباتی که نزدیک می شویم از" ریاست جمهوری" و" مجلس" گرفته تا" شورا" ها و حتی" نظام پزشکی" روزنامه ی" کیهان" باکی ندارد از اینکه بی محابا تلاش کند که کاندیداهای وابسته به جریان اصلاح طلب ردصلاحیت شوند و نهایتا نیرو های ضعیف و درجه ی دو یا سه این طیف مجوز شرکت در رقابت های انتخاباتی را کسب کنند تا هم پیروزی کسانی که" کیهان" بدانها علاقمند است پیش از رای گیری تضمین گردد و هم پس از رای گیری، " کیهان نشینان و کیهانی اندیشان" به خود ببالند در صور خود بدمند که انتخابات با حضور فعال کاندیداهای" گروه رقیب" برگزار شد و ما موفق به شکست" شیر بی یال و دم و اشکم" شدیم! !

این روش نیز با نظر امروز" کیهان" که" اصلاح طلبان" توان جلب آرای تنها ده درصد را دارند، همخوانی ندارد و هیچ عقل و منطقی نمی پذیرد که با تمام توان کاندیدا های رقیبی را به دلایل فراقانونی و غیر قابل پذیرش رد صلاحیت کنید که تنها ده درصد رای دارند. کوتاه سخن اینکه مخاطبان ناچارند این" حساب و کتاب" کیهان را در کنار پیش بینی ها و تحلیل های اخیرش بگذارند و بی تفاوت از کنارش بگذرند.

آقای شریعتمداری دوماه پیش گفته بود هاشمی نمی آید و هاشمی آمد. گفت هاشمی از هیچکدام از ۸ کاندیدا حمایت نمی کند ولی هاشمی از آقای روحانی حمایت قاطع به عمل آورد. گفت اصولگراها پیروزند و نشد. سخنان امروز او در کیهان نیز ازین سنخ اند.

منبع: baharnews. ir